Nawigacja

Treść Strony

Zmiany dotyczące realizacji programu „Dobry Start” od 01.07.2021r.

Informujemy, iż od 01.07.2021r. obsługą świadczenia „Dobry Start” (300+) zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Ośrodki Pomocy Społecznej nie będą już przyjmowały wniosków. Przejęcie obsługi programu „Dobry Start” przez ZUS oznacza, iż realizacja i obsługa świadczeń będzie odbywała się jedynie drogą teleinformatyczną.

Wnioski można składać tylko w formie elektronicznej przez:

  • portal informacyjno-usługowy Empatia,
  • bankowość elektroniczną,
  • portal PUE ZUS.

Dobry Start od ZUS

Od 1 lipca do 30 listopada można składać wnioski o świadczenie z rządowego programu Dobry Start (tzw. 300 plus). Od tego roku przyznawaniem i wypłatą tych świadczeń zajmuje się ZUS. Wnioski można złożyć wyłącznie elektronicznie – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia trafią wyłącznie na rachunki bankowe.

W ramach programu Dobry Start rodzice i opiekunowie dzieci mogą otrzymać jednorazowe wsparcie w wysokości 300 zł na zakup podręczników i artykułów szkolnych.

Jak złożyć wniosek o świadczenie Dobry Start
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada wyłącznie online przez:

  • portal PUE ZUS,
  • portal empatia.mpips.gov.pl
  • bankowość elektroniczną.

Zmiany w realizacji wypłat świadczenia Dobry Start
Od 1 lipca 2021 r. obsługą wniosków, przyznawaniem i wypłatą świadczeń zajmuje się ZUS. Dlatego wszystkie informacje o złożonym wniosku i świadczeniu będą dostępne na portalu PUE ZUS. Osoby, które nie mają jeszcze swojego profilu na PUE ZUS, mogą go założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracownika ZUS - w naszej placówce, podczas e-wizyty, w czasie naszego dyżuru w innej instytucji.

Kiedy złożyć wniosek?
ZUS wypłaci pieniądze tylko na konto bankowe wskazane we wniosku. Wypłata będzie realizowana:

  • do 30 września 2021 r. – na podstawie wniosków złożonych do końca sierpnia,
  • w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku – na podstawie wniosków składanych od września.

Aby ułatwić wypełnianie i składanie wniosku o świadczenie z programu Dobry Start przez rodziców, opiekunów prawnych oraz osoby sprawujące pieczę nad dzieckiem, na PUE ZUS udostępniliśmy intuicyjny kreator wniosków. Kreator krok po kroku prowadzi wypełniającego wniosek przez proces uzupełniania wymaganych danych i informacji.  

Jakiego wsparcia udzieli ZUS
Każda osoba, która będzie potrzebowała wsparcia w złożeniu wniosku o świadczenie z programu Dobry Start może liczyć na pracowników ZUS. Pomoc można uzyskać:

  • na specjalnej infolinii pod numerem +48 22 290 22 02 w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 8.00 –15.00
  • w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu +48 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
  • we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS,
  • w trakcie dyżurów pracowników ZUS w siedzibach urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS (informacje o dyżurach dostępne na zus.pl).

W soboty: 3 i 24 lipca 2021 r. będzie dodatkowo otwarty Terenowy Punkt Paszportowy

Obowiązuje system rezerwacji kolejki.

Zapisów można dokonywać

Zmiany w Karcie Dużej Rodziny

Informujemy, że w związku ze zmianą przepisów, od 1 lipca 2021 r. obowiązująca aplikacja mKDR jest nieaktywna. Posiadacze Karty Dużej Rodziny mogą korzystać z kart elektronicznych w aplikacji mObywatel.

Aplikacja pozwala na pobranie Karty Dużej Rodziny w wersji elektronicznej każdej uprawnionej osobie posiadającej PESEL oraz dowód osobisty, a w przypadku dzieci mLegitymację. Do korzystania z aplikacji niezbędne jest posiadanie Profilu Zaufanego oraz ważnego dowodu osobistego.

Aplikacja jest bezpłatna. Po pobraniu i uruchomieniu aplikacji należy postępować zgodnie z wyświetlaną instrukcją. W aplikacji mObywatel dostępna jest również mapa partnerów Karty Dużej Rodziny wraz z informacjami o zniżkach.

Więcej informacji na temat zmian znajduje się na stronie www.gov.pl w zakładce Rodzina
Informacja na temat mObywatel znajdują się na stronie www.gov.pl

7 lipca 2021 r. Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki podpisał umowy na dofinansowanie kluczowych inwestycji gminnych

7 lipca 2021 roku w Gminnym Ośrodku Kultury w Stanisławowie, Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki podpisał umowy na dofinansowanie ważnych dla naszych mieszkańców inwestycji gminnych.

Uzyskane środki w wysokości ponad 73 tysięcy złotych, z budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach „Mazowieckiego Instrumentu Aktywizacji Sołectw MAZOWSZE 2021”, pozwolą, na przeprowadzenie takich inwestycji jak:

  • Modernizacja nawierzchni ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku: Huta Mińska-Mińsk Mazowiecki
  • Budowa chodnika dla pieszych przy ul. Wspólnej w Starym Zakolu
  • Budowa chodnika dla pieszych wzdłuż wsi Gamratka
  • Budowa słupów oraz montaż lamp ulicznych na ul. Wspólnej w Grabinie (od ul. Lipowej w Grzybowilku do Wólki Iłówieckiej)
  • Budowa oświetlenia ulicznego na ul. Pałacowej w Anielewie
  • Budowa oświetlenia ulicznego w m. Chochół
  • Budowa oświetlenia ulicznego w Arynowie
  • Budowa oświetlenia ulicznego na ul. Leśnej w Podrudziu

Jednocześnie Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki zawarł umowy, w ramach których otrzymamy środki z Województwa Mazowieckiego na działalność Ochotniczych Straży Pożarnych, co w praktyce oznacza zwiększenie bezpieczeństwa naszych mieszkańców.

Z uzyskanych funduszy zostanie:

  • przeprowadzona modernizacja budynku użytkowego Ochotniczej Straży Pożarnej w Janowie (uzyskana pomoc finansowa to: 25 000 zł)
  • zakupiony samochód ratowniczo-gaśniczy dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Zamieniu (uzyskana pomoc finansowa to: 100 000,00 zł)
  • sfinansowany zakup bieżących potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Stojadłach, takich jak: odzież ochronna indywidualna, parawan ochronny do ratownictwa drogowego, bosak dialektyczny teleskopowy, aparaty ochronne dróg oddechowych czy młot wyburzeniowy (uzyskana pomoc finansowa to: 19 900 zł).

Terminy wymiany wodomierzy

W związku z wymianą legalizacyjną wodomierzy Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej w Mińsku Mazowieckim podaje terminy przeprowadzenia przewidzianych prac:

19-20 lipca 2021 r. (poniedziałek i wtorek):

  • Stojadła: ul. Leśna; ul. Książęca; ul. Wspólna; ul. Spokojna.

21 lipca 2021 r. (środa):

  • Królewiec: ul. Boczna; ul. Dębowa; ul. Graniczna; ul. Kościelna, ul. Królewska; ul. Lipowa; ul. Migdałowa; ul. Orzechowa; ul. Osiedlowa; ul. Południowa; ul. Rubinowa; ul. Słoneczna; ul. Spacerowa; ul. Turkusowa;
  • Mińsk Mazowiecki:  ul. Boczna; ul. Bolerowskiego; ul. Krasickiego; ul. Paruzela;
  • Stojadła: ul. Królewska.

22 lipca 2021 r.(czwartek):

  • Zamienie: ul. Brzozowa; ul. Dębowa; ul. Leśna; ul. Żwirowa; ul. Topolowa; ul. Kołbielska.

23- 26 lipca 2021 r. (piątek i poniedziałek):

  • Karolina:  ul. Małaszczyckiej;
  • Mińsk Mazowiecki: ul. Małaszczyckiej;
  • Wólka Mińska.

27 lipca 2021 r. (wtorek):

  • Stojadła: ul. Warszawska; ul. Wiśniowa; ul. Ogrodowa; ul. Krótka; ul. Pogodna; ul. Słoneczna.

Prace prowadzone są w godzinach 08:00 – 18:00. Monter: Pan Kamil Kosicki tel. kontaktowy: 504 269 350

  • Zawiadomienie Kierownika GZGK (PDF)

Obwieszczenie Starosty Mińskiego w sprawie decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej

Mińsk Mazowiecki, dnia 16 lipca 2021 r.


Nr AB.6740.15.175.2021

Obwieszczenie


Starosta Miński, działając na podstawie art. 49, w związku z art. 105 § 1 ustawy z 14 czerwca 1960r. Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021r. poz. 735 j.t ze zm.) oraz art. 11a ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2020r. poz. 1363 ze zm.)

podaje do publicznej wiadomości

informację, iż decyzją z dnia 16 lipca 2021 r. umorzył postępowanie administracyjne prowadzone na wniosek Pana Jakuba Krawczyka, z dnia 27 kwietnia 2021r. (wpływ do tut. Urzędu: 28 kwietnia 2021r.), występującego w imieniu Wójta Gminy Mińsk Mazowiecki - w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, polegającej na rozbudowie ciągu dróg gminnych - ul. Willowej w Podrudziu oraz ul. Osiedlowej w Zamieniu wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działkach o nr ewid.: 335, 230, 397/1, 397/16 (projektowany podział działki o nr ewid. 397/3), 397/18 (projektowany podział działki o nr ewid. 397/7), 397/20 (projektowany podział działki o nr ewid. 397/8), 542/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 542), 530/9 (projektowany podział działki o nr ewid. 530/2), 530/11 (projektowany podział działki o nr ewid. 530/3), 530/13 (projektowany podział działki o nr ewid. 530/4), 530/19 (projektowany podział działki o nr ewid. 530/5), 530/17 (projektowany podział działki o nr ewid. 530/8), 530/15 (projektowany podział działki o nr ewid. 530/7), 337/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 337), 339/7 (projektowany podział działki o nr ewid. 339/4), 339/5 (projektowany podział działki o nr ewid. 339/3), 341/1 i 341/3 (projektowan podział działki o nr ewid. 341), 342/5 (projektowany podział działki o nr ewid. 342/2), 347/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 347), 348/3 (projektowany podział działki o nr ewid. 348/1), 349/3 (projektowany podział działki o nr ewid. 349), 351/6 (projektowany podział działki o nr ewid. 351/3), 351/4 (projektowany podział działki o nr ewid. 351/2), 352/3 (projektowany podział działki o nr ewid. 352/2), 355/5 (projektowany podział działki o nr ewid. 355/2), 355/3 (projektowany podział działki o nr ewid. 355/1), 356/3 (projektowany podział działki o nr ewid. 356/1), 358/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 358), 359/4 (projektowany podział działki o nr ewid. 359/1), 364/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 364), 365/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 365), 366/3 (projektowany podział działki o nr ewid. 366/1), 366/5 (projektowany podział działki o nr ewid. 366/2), 367/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 367), 368/11 (projektowany podział działki o nr ewid. 368/10), 368/13 (projektowany podział działki o nr ewid. 368/9), 368/5 (projektowany podział działki o nr ewid. 368/2), 369/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 369), 370/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 370), 371/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 371), 372/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 372), 373/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 373), 274/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 274), 275/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 275), 315/18 (projektowany podział działki o nr ewid. 315/2), 316/3 (projektowany podział działki o nr ewid. 316/1), 317/9 (projektowany podział działki o nr ewid. 317/2), 317/11 (projektowany podział działki o nr ewid. 317/3), 317/13 (projektowany podział działki o nr ewid. 317/5), 317/15 (projektowany podział działki o nr ewid. 317/8), 318/5 (projektowany podział działki o nr ewid. 318/1), 318/7 (projektowany podział działki o nr ewid. 318/3), 318/9 (projektowany podział działki o nr ewid. 318/4), 319/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 319), 548/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 548), 549/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 549), 324/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 324), 325/31 (projektowany podział działki o nr ewid. 325/1), 327/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 327), 328/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 328), 333/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 333), 334/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 334), położonych w obrębie Podrudzie oraz działkach o nr ewid.: 898,331, 874/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 874), 358/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 358), 361/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 361), 365/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 365), 369/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 369), 393/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 393), 398/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 398), 340/3 (projektowany podział działki o nr ewid. 340/1), 341/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 341), 342/1 (projektowany podział działki o nr ewid. 342) i 433, położonych w obrębie Zamienie, gmina Mińsk Mazowiecki.

Z treścią decyzji i aktami sprawy można zapoznać się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Mińsku Mazowieckim przy ul. Konstytucji 3-go Maja 16, pok. nr 203 (w godzinach pracy Urzędu: poniedziałek, wtorek: godz.8.00-16.00; środa: godz. 8.00-17.00, czwartek godz. 8.00 -16.00, piątek godz. 8.00-15.00), po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu pod nr tel. +48 25 756 40 43 lub +48 25 756 40 46.

  • Obwieszczenie Starosty Mińskiego (PDF)

Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego przez internet będzie możliwe do dnia 26 lipca 2021 r.

Po 26 lipca 2021 r. usługi składania wniosków o wydanie dowodu osobistego przez internet dla osoby dorosłej i dziecka/podopiecznego będą wyłączone. 

Wszelkie informacje o uzyskaniu dowodu osobistego, są dostępne:

Gmina uzyskała dofinansowanie w wysokości ponad 100 tys. zł. Inwestycja dotyczy remontu drogi gminnej.

27 lipca 2021 r. Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki podpisał umowę na dofinansowanie remontu strategicznego odcinka drogi gminnej, prowadzącej do obiektów wojskowych 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Kolonii Janów.

Kwota uzyskanego dofinansowania to 109 336,21 zł
Całkowity koszt inwestycji to 182 227,00 zł
Realizacja zadania jest planowana do 28 września 2021 r.

Uzyskane dofinansowanie zostało przyznane przez Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Zapraszamy do współtworzenia Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2022 rok

Zarząd Województwa Mazowieckiego zaprasza organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do udziału w pracach nad przygotowaniem projektu Rocznego programu współpracy Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi na 2022 rok, najważniejszego dokumentu wpływającego na zakres współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego z sektorem pozarządowym.

Uwagi i propozycje do projektu można składać od 26 lipca do 8 sierpnia br.

Gdzie można zapoznać się z dokumentem?
Punktem wyjścia do pracy nad przyszłorocznym programem współpracy jest program obowiązujący w roku 2021. Jest on dostępny na stronie internetowej: www.dialog.mazovia.pl.

Twoje zdanie się liczy! Zgłoś priorytetowe zadania publiczne na 2022 rok. Konsultacje społeczne mają przede wszystkim pomóc Samorządowi Województwa w wyborze priorytetowych zadań publicznych w zakresie współpracy Województwa i organizacji pozarządowych w 2022 roku.

Uwagi do projektu programu współpracy na kolejny rok mogą w szczególności dotyczyć np.:

  1. celów współpracy - § 2 programu,
  2. zakresu przedmiotowego współpracy - § 4 programu,
  3. form współpracy pozafinansowej - § 6-14 programu,
  4. priorytetowych zadań publicznych na 2022 rok - § 15-35 programu,
  5. podziału dostępnych środków finansowych z dochodów własnych województwa planowanych na realizację programu - § 43 programu,
  6. innych zapisów programu ważnych z punktu widzenia organizacji pozarządowej składającej uwagi i propozycje.

13 lipca Zarząd Województwa Mazowieckiego przyjął wstępne założenia do współpracy finansowej w 2022 roku pomiędzy Województwem Mazowieckim a organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3. ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Zgodnie z decyzją Zarządu Województwa kwota środków finansowych przeznaczona na dotacje dla organizacji pozarządowych ma zostać zwiększona w stosunku do roku 2021 i wyniesie około 50 mln zł.

Jak co roku poza środkami z dochodów własnych województwa, w 2022 roku zadania zlecane będą do realizacji organizacjom pozarządowym ze środków pochodzących z:

  1.  opłat pobieranych za wydawanie zezwoleń na obrót hurtowy w kraju napojami alkoholowymi o zawartości do 18%,
  2. dotacji celowych z budżetu państwa i jednostek samorządu terytorialnego,
  3. Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Jak zgłosić uwagi i propozycje?
Uwagi i propozycje do projektu Programu współpracy na 2022 rok można składać na formularzu konsultacyjnym od 26 lipca do 8 sierpnia br.

Formularz można przesłać/wypełnić na jeden z wymienionych sposobów:

Jaki jest kolejny krok?
Na podstawie zgłoszonych uwag i propozycji przygotowany zostanie projekt Rocznego programu współpracy województwa mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2022 rok, który następnie poddany zostanie konsultacjom społecznym. Konsultacje, zgodnie z harmonogramem prac nad Programem współpracy, przewidziane zostały na miesiąc wrzesień 2021 r.


Dodatkowe informacje
W przypadku pytań bądź wątpliwości zapraszamy do kontaktu z pracownikami Biuro Dialogu i Inicjatyw Społecznych, e-mail: dialog@mazovia.pl.

5 sierpnia br. o godzinie 15:30 - odbędzie się XXX nadzwyczajna sesja Rady Gminy Mińsk Mazowiecki

I n f o r m u j e m y,

że XXX nadzwyczajna sesja Rady Gminy Mińsk Mazowiecki w kadencji 2018-2023
odbędzie się w dniu 5 sierpnia 2021 r. o godz. 1530.

W związku ze stanem epidemii sesja odbędzie się w trybie zdalnym.

Proponowany porządek obrad Kliknij
Projekty uchwał Kliknij

Oglądaj Sesję ON-LINE na www.youtube.com

Terminy wymiany wodomierzy - Kolejne miejscowości

W związku z wymianą legalizacyjną wodomierzy Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej w Mińsku Mazowieckim podaje terminy przeprowadzenia przewidzianych prac:

  • 10-11 sierpnia 2021 r. (wtorek i środa): Targówka ul. Cicha; ul. Kasztanowa; ul. Mazowiecka; ul. Mostowa; ul. Rodzinna; ul. Spacerowa; ul. Krótka; ul. Świerkowa; ul. Wspólna, Mińsk Mazowiecki ul. Dąbrówki i ul. Benki.
  • 11 sierpnia 2021 r. (środa): Stojadła ul. Kołbielska; ul. Kwiatowa; ul. Polna; ul. Południowa; ul. Szkolna; ul. Strażacka.
  • 12-13 sierpnia 2021 r. (czwartek i piątek): Chmielew, Marianka ul. Sosnowa; ul. Miodowa (bez nr 4,5,7- wymiana w późniejszym terminie);  ul. Brzozowa; ul. Leśna, Mikanów;
  • 16-18 sierpnia 2021 r. (poniedziałek, wtorek i środa): Janów;
  • 18, 19, 20 sierpnia 2021 r. (środa, czwartek i piątek): Targówka ul. Akacjowa, ul. Brzozowa, ul. Dębowa, ul. Graniczna, ul. Dębowa, ul. Grzybowa, ul. Jaworowa, ul. Kwiatowa, ul. Leśna, ul. Lipowa, ul. Majowa, ul. Miodowa, ul. Osiedlowa, ul. Wesoła, ul. Wiśniowa.

Prace prowadzone są w godzinach 08:00 – 18:00.
Monter: Kamil Kosicki tel. + 48 504 269 350

  • Zawiadomienie Kierownika GZGK (PDF)
  • Zawiadomienie Kierownika GZGK z dnia 9 sierpnia 2021 r. (PDF)
  • Zawiadomienie Kierownika GZGK z dnia 30 sierpnia 2021 r. (PDF)

Jarmark Folkowy w Wilkowyjach

Data i miejsce wydarzenia:
15 Sierpnia 2021 r. Rynek w Jeruzalu

Plan wydarzenia:

12:00 Odsłonięcie pamiątkowych tablic na rondzie gwiazd serialu „Ranczo”
13:00 Koncert Anny Jurksztowicz „Jestem taka sama – 35 lat na scenie”
14:00-16:30:

  • Jedyny i niepowtarzalny gość specjalny – Piotr Pręgowski znany również jako Pietrek z serialu „Ranczo”;
  • Tango Argentyńskie Anna Iberszer jako Francesca i Piotr Woźniak;
  • Do trzech razy sztuka: Kabaret ławeczka – śmiechu beczka w wykonaniu: Bogdana Kalusa, Sylwestra Maciejewskiego i Piotr Pręgowskiego;
  • Dodatkowe atrakcje: stoisko z wyrobami ludowymi, tradycyjne potrawy, rękodzieło, warsztaty artystyczne dla dzieci.

Plakat dot. opisanego wyżej wydarzenia. Informacje z plakatu są dostępne powyżej.

Pobierz bezpłatne wzory pism z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego, spraw socjalnych i mieszkaniowych

Informujemy, że Fundacja Inter Vivos, która w 2021 r. realizuje zadania z zakresu edukacji prawnej w powiecie mińskim opracowała i udostępniła do bezpłatnego pobrania wzory pism z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego oraz spraw socjalnych i spraw mieszkaniowych. Dotyczą one spraw, z którymi najczęściej przychodzą do punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i porad obywatelskich osoby potrzebujące pomocy. Wzory pism można pobrać ze strony internetowej Fundacji pobierz www.fundacjaiv.pl

15 sierpnia składamy życzenia wszystkim żołnierzom Wojska Polskiego

15 sierpnia w święto Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny obchodzimy również święto Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

Z tej okazji chcemy podziękować wszystkim Żołnierzom Wojska Polskiego oraz ich rodzinom, za poświęcenie i ofiarną służbę dla Naszej Ojczyzny. W tym dniu pamiętamy też o poległych i rannych na polach wszystkich stoczonych bitew. Niech zostaną w naszej pamięci. Szczególnie życzenia składamy żołnierzom z naszego terenu: 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego, Centrum Szkolenia Żandarmerii Wojskowej, Oddziału Specjalnego Żandarmerii Wojskowej, 2 Grupy Poszukiwawczo-Ratowniczej, Wojskowego Komendanta Uzupełnień.

Ustanowienie Święta Wojska Polskiego w 1992 r. nawiązuje do zwycięskiej Bitwy Warszawskiej, stoczonej z bolszewickim najeźdźcą w 1920 r.

Tegoroczne obchody będą realizowane pod hasłem „Zostań Żołnierzem Rzeczypospolitej”. Festyny i pikniki będą się odbywać na terenie całego kraju: www.gov.pl. W ten sposób, podkreślając długą tradycję polskiej wojskowości i jej obecny profesjonalizm, Minister Obrony Narodowej zachęca młode pokolenie, by wstępowało w szeregi Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

Rozkład jazdy autobusów w roku szkolnym 2021/2022

W związku z rozpoczynającym się Rokiem Szkolnym 2021/2022 poniżej publikujemy obowiązujące od 1 września br. rozkłady jazdy autobusów, dowożacych dzieci i młodzież do szkół na terenie Gminy Mińsk Mazowiecki

  • SP w Brzózem - Królewiec - Brzóze przez: Żuków - Borek Miński (PDF)
  • SP w Janowie - Kurs 1 - Mińsk Mazowiecki – Janów przez Stare Zakole – Budy Barczące (PDF)
  • SP w Janowie - Kurs 2 - Mińsk Mazowiecki – Janów przez: Nowe Osiny – Kolonia Janów (PDF)
  • SP w Janowie - Kurs 3 - Mińsk Mazowiecki – Janów szkoła przez: Targówka – Anielew (PDF)
  • SP w Mariance - Mińsk Mazowiecki – Marianka przez: Targówka – Chmielew (PDF)
  • SP w Starej Niedziałce - Wólka Mińska – Stara Niedziałka przez: Karolina (PDF)
  • SP w Stojadłach - Kurs 1 - Królewiec - Stojadła przez: Arynów - Brzóze (PDF)
  • SP w Stojadłach - Kurs 2 (linia zwykła) - Gamratka - Stojadła (PDF)
  • SP w Zamieniu - Józefów - Zamienie przez: Grębiszew (PDF)
  • SP w Hucie Mińskiej zs. w Cielechowiźnie - Mińsk Mazowiecki - Cielechowizna przez: Gliniak - Iłówiec (PDF)

Szkoła Podstawowa w Janowie otrzyma nowy sprzęt IT o wartości 150 tyś. zł!

31 sierpnia 2021 r. Gmina Mińsk Mazowiecki reprezentowana przez Zastępcę Wójta Gminy Radosława Legata, przystąpiła do projektu pn.: "Mazowiecki program przygotowania szkół, nauczycieli i uczniów do nauczania zdalnego".

Dzięki temu Szkoła Podstawowa im. ks. Antoniego Tyszki  w Janowie, otrzyma wsparcie  w wysokości 150 tysięcy złotych na zakup sprzętu IT.

Celem projektu jest podniesienie jakości nauczania w szkołach z terenu województwa mazowieckiego poprzez zakup niezbędnego sprzętu i oprogramowania oraz przeprowadzenia szkoleń, przygotowujących szkoły, uczniów i nauczycieli do pracy zdalnej.

Program lojalnościowy "Młody Podróżnik" przygotowany przez Koleje Mazowieckie

Program „Młody Podróżnik” jest częścią projektu YOUMOBIL, którego celem jest propagowanie transportu kolejowego wśród młodzieży. Organizatorzy programu chcą nagradzać tych, którzy w swych wyborach dotyczących mobilności konsekwentnie wybierają kolej.

„Młody Podróżnik” jest skierowany do młodzieży w wieku od 13 do 26 lat, podróżującej poza warszawskim obszarem metropolitarnym, posiadającej Kartę Mazowiecką oraz kupującej bilety okresowe. Jeszcze do końca listopada tego roku młodzież ma możliwość skorzystania z programu lojalnościowego. Uczestnicy programu otrzymają punkty za zakupione miesięczne bilety okresowe (na obszarze objętym programem) za pośrednictwem strony internetowej bilety.mazowieckie.com.pl. Każde wydane 2 zł to 1 punkt.

Dodatkowo za samo przystąpienie do programu można otrzymać ekstra 100 punktów, które zostaną naliczone po zakupie pierwszego odpowiedniego biletu. Zebrane punkty można następnie wykorzystać na Upust przy zakupie kolejnego biletu miesięcznego, pomniejszając jego cenę o wartość odpowiadającą zebranym punktom.

Więcej informacji na temat zasad korzystania z programu na: bilety.mazowieckie.com.pl/youmobil.

* Informacja została przygotowana przez Koleje Mazowieckie

Jak spisać się szybko?

Już wrzesień, a Ty wciąż się nie spisałeś? Sprawdź, jak możesz wypełnić obowiązek spisowy szybko, bezpiecznie i wtedy, kiedy chcesz.

Najprostszą i najwygodniejszą metodą jest samodzielne wypełnienie formularza na stronie www.spis.gov.pl. Logujesz się podając identyfikator PESEL lub przez profil zaufany. Formularz możesz wypełnić dla wszystkich osób, z którymi mieszkasz (np. małżonek, dzieci). Do wypełnienia formularza nie musisz się specjalnie przygotowywać, ale miej pod ręką swój numer PESEL (i domowników, jeśli wypełniasz ich formularze). Jeśli mieszkasz w domu jednorodzinnym, przypomnij sobie, w którym roku budynek został oddany do użytkowania. Jeśli masz taką możliwość, pomóż starszym członkom Twojej rodziny w wypełnieniu formularza lub, jeśli wyrażą zgodę, zrób to za nich. Dla seniorów kontakt z rachmistrzem może budzić lęk i obawę o swoje bezpieczeństwo.

Jak można się spisać bez Internetu?

Do końca września jest również możliwość spisania się przez telefon. Ta metoda to odpowiednia opcja dla osób, które nie mają komputera z Internetem i które wolą mieć wsparcie rachmistrza. Wystarczy zadzwonić na Infolinię Spisową +48 22 279 99 99 i postępować zgodnie z komunikatami. Trzeba jednak liczyć się z tym, że pod koniec września może być duże obciążenie Infolinii i ta metoda nie będzie tak szybka jak samospis internetowy.

Jeśli w najbliższym czasie będziesz w urzędzie gminy/miasta, możesz skorzystać z punku spisowego i wypełnić formularz spisowy z pomocą przeszkolonej osoby. Wypełnienie obowiązku spisowego w urzędzie gminy/miasta przebiega bardzo sprawnie, jednak trzeba dostosować się do godzin otwarcia Urzędu. Warto również pamiętać, że im bliżej do końca spisu również w punkcie spisowym, czas oczekiwania na dostęp do komputera z Internetem i wsparcie pracownika urzędu gminy może się wydłużyć. Zwlekając z wypełnieniem obowiązku spisowego do ostatniej chwili ryzykujesz konieczność poświęcenia więcej czasu. Podczas tegorocznego spisu powszechnego informacje zbierane są również przez rachmistrzów spisowych. Jeśli skontaktuje się z nami rachmistrz, nie możesz odmówić mu przekazania danych! Wypełnienie formularza z rachmistrzem przebiega bardzo sprawnie i bezpiecznie.

Jeśli chcesz się spisać szybko, bezpiecznie i wygodnie w domu, wejdź na www.spis.gov.pl i spisz przez Internet! To naprawdę proste! Jeśli sam sobie nie poradzisz, skorzystaj z pomocy najbliższych bądź urzędników.

Terminy wymiany wodomierzy we wrześniu br.

W związku z wymianą legalizacyjną wodomierzy Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej w Mińsku Mazowieckim podaje terminy przeprowadzenia przewidzianych prac:

  • 7 września 2021 r. (wtorek): Targówka (ul. Kolejowa, Bagnista, Księżycowa, Podleśna, Soplicowa, Sosnowa, Wąska)
  • 8 i 9 września 2021 r. (środa i czwartek): Karolina (ul. Grobelnego, Huberta, Lotników, Rumiankowa, Słoneczna, Spacerowa, Szafirowa,Urocza, Żeglarska, Żołnierska) oraz Mińsk Mazowiecki (ul. Huberta)
  • 9 i 10 września 2021 r. (czwartek i piątek): Karolina (ul. Brzozowa, Działkowa, Polna, Sezamkowa, Żwirowa) oraz Mińsk Mazowiecki (ul. 7 PUL, Żwirowa); Nowe Osiny (ul. Działkowa, Jaśminowa, Kwiatowa, Słoneczna, Warszawska, Żwirowa)

Prace prowadzone są w godzinach: 08:00 -18:00
Monter: Pan Kamil Kosicki tel. +48 504 269 350

Zawiadomienie Kierownika Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej

Informujemy, że do 31 grudnia 2021 r. Dzielnicowy Rejonu VIII będzie sprawdzała oznaczenie posesji numerami porządkowymi

Informujemy, że od 1 lipca do 31 grudnia 2021 r. Komenda Powiatowa Policji w Mińsku Mazowiecki będzie prowadziła działania, mające na celu oznaczenie posesji numerem porządkowym.

Miejscowości: Grabina, Marianka, Zakole Wiktorowo, MaliszewZamienie, Józefów i Grębiszew.

Powyższe działanie priorytetowe, zostaną zrealizowane w rejonie służbowym nr 8 Rewiru Dzielnicowych KPP Mińska Mazowieckiego. Obszar objęty planem priorytetowym został wyznaczony w związku z przeprowadzonymi konsultacjami, zgodnie z przekazanymi wnioskami od służb ratunkowych oraz analizami dotyczącymi naruszenia norm prawnych związanych z prawidłowym oznaczeniem nieruchomości numerem porządkowym wynikającym z art. 64kw, oraz art. 47b ustawy za dnia 17.05.1989 r. Prawo Geodezyjne i Kartograficzne.

Więcej informacji o realizowanym działaniu znajduje się na stronie KPP w Mińsku Mazowieckim w zakładce "Dzielnicowy Rejonu VIII"

 

Wyłożenie do publicznego wzglądu projektu MPZP obejmującego części miejscowości Zamienie pn. „Zamienie inwestycyjne”

Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki informuję o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla Gminy Mińsk Mazowiecki obejmującego części miejscowości Zamienie pn. ,,Zamienie inwestycyjne", wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.

Wyłożenie planu nastąpi w dniach od 16 września 2021 r. do 15 października 2021 r. w:

 Z uwagi na obostrzenia sanitarne i obowiązek zachowania standardów sanitarnych, bezpośredni kontakt i obsługa obywateli - w związku z wyłożeniem projektu MPZP, odbywać się będzie wyłącznie po uprzednim umówieniu telefonicznym terminu spotkania: +48 25 756 25 11.

Dyskusja publiczna, nad przyjętymi w projekcie MPZP rozwiązaniami, odbędzie się w dniu 22 września 2021 r. o godzinie 16.00 w sali nr 110 w siedzibie Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki, z zachowaniem rygorów sanitarnych. W celu przeciwdziałania rozprzestrzeniania się koronawirusa, liczba osób przebywających w zamkniętych pomieszczeniach zostanie zminimalizowana. Osoby, które będą chciały brać udział w dyskusji - będą wpuszczane do sali pojedyńczo.

Zgodnie z art. 18 ust. I ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, każdy kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie planu miejscowego, może wnieść uwagi.

Uwagi do projektu planu miejscowego należy składać do Wójta Gminy Mińsk Mazowiecki z podaniem imienia i nazwiska albo nazwy, adresu zamieszkania albo siedziby oraz oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 5 listopada 2021 r.:

  • w formie papierowej w siedzibie Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki przy ul. Chełmońskiego 14, 05-300 Mińsk Mazowiecki lub przesłać pocztą na adres Urzędu Gminy,
  • w formie elektronicznej za pomocą środków komunikacji elektronicznej - poczty elektronicznej na adres: gmina@minskmazowiecki.pl bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym,
  • korespondencyjnie na adres skrytki ePUAP Urzędu Gminy: /6i99j9rde7/skrytkaESP (opatrzone elektronicznym podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym).

Prosimy wniosić ewentualne uwagi do projektu MPZP na odpowiednich formularzach. Wzór formularzu jest dostępny poniżej (Załącznik) lub w siedzibie urzędu (pokój nr 11).

Informacje w sprawie konkretnych działek, dotyczące ustaleń w/w projektu MPZP, udzielane są indywidualnie w siedzibie urzędu gminy (pokój nr 11 - parter) lub telefonicznie pod numerem +48 25 756 25 11.

Załącznik:

  • Wzór formularzu uwag do projektu MPZP (DOC)
  • Wzór formularzu uwag do prognozy oddziaływania na środowisko (DOC)

16 września br. o godzinie 11:00 - odbędzie się XXXI sesja Rady Gminy Mińsk Mazowiecki

I n f o r m u j e m y,

że XXXI sesja Rady Gminy Mińsk Mazowiecki w kadencji 2018-2023
odbędzie się w dniu 16 września 2021 r. o godz. 1100.

Sesja odbędzie się w trybie stacjonarnym.

Proponowany porządek obrad Kliknij
Projekty uchwał Kliknij

Oglądaj Sesję ON-LINE na www.youtube.com

Wymiana wodomierzy w tygodniu 20-24 września 2021 r. - Kolejne miejscowości

W tygodniu od 20 do 24 września 2021 r. odbędzie się wymiana legalizacyjna wodomierzy wraz z nadajnikami radiowymi.

Wymiana będzie się odbywała w godzinach: 8:00-18:00:

  • 20 września br.(Poniedziałek) - Nowe Osiny (ul. Jesionowa, ul. Leśna, ul. Miodowa, ul. Ogrodowa, ul. Olszowa, ul. Paderewskiego, ul. Piękna, ul. Spokojna, ul. Św. Józefa, ul. Topolowa, ul. Warszawska, ul. Wierzbowa);
  • 21 września br. (Wtorek) - Osiny (ul. Cicha, ul. Miła, ul. Polna, ul. Warszawska, ul. Wiejska, ul. Wierzbowa); Kolonia Janów (ul. Leśna, ul. Słoneczna, ul. Wojska Polskiego);
  • 22 września br. (Środa) - Karolina (ul. Główna, ul. Koszykowa, ul. Pogodna, ul. Wąska, ul. Zaciszna);
  • 23 września br. (Czwartek) - Budy Barcząckie (ul. Brzozowa, ul. Długa, ul. Leśna, ul. Miła, ul. Poziomkowa, ul. Słoneczna, ul. Szczęśliwa);
  • 24 września br. (Piątek) - Budy Barcząckie (ul. Cicha, ul. Kolejowa, ul. Leśna, ul. Mazowiecka, ul. Miodowa, ul. Ogrodowa, ul. Piękna, ul. Promienista, ul. Sosnowa, ul. Spacerowa, ul. Wesoła).

Jeżeli potrzebują Państwo określić konkretny dzień oraz orientacyjną godzinę prac w Państwa lokalu, prosimy o indywidualne umówienie wizyty z ekipą wykonawczą.
W tym celu, prosimy o kontakt telefoniczny z monterem: +48 504 269 350

Informujemy, że Monterzy będą posiadali imienne upoważnienia oraz identyfikatory. W związku z aktualną sytuacją związaną z pandemią COVID-19 pracownicy będą posiadali dodatkowo maseczki ochronne, rękawiczki oraz środki do dezynfekcji.

W wyżej wymienionych godzinach prac, możliwe są krótkotrwałe przerwy w dostawie wody, spowodowane przewidzianymi pracami. Prosimy o przygotowanie dostępu do wodomierzy, demontaż zabudowań, maskownic itp.

Załączniki:

  • Ogłoszenie Kierownika GZGK o wymianie wodomierzy w dniu 20 września 2021 r. - Nowe Osiny (PDF)
  • Ogłoszenie Kierownika GZGK o wymianie wodomierzy w dniu 21 września 2021 r. - Osiny (PDF)
  • Ogłoszenie Kierownika GZGK o wymianie wodomierzy w dniu 21 września 2021 r. - Kolonia Janów (PDF)
  • Ogłoszenie Kierownika GZGK o wymianie wodomierzy w dniu 22 września 2021 r. - Karolina (PDF)
  • Ogłoszenie Kierownika GZGK o wymianie wodomierzy w dniu 23 września 2021 r. - Budy Barcząckie (PDF)
  • Ogłoszenie Kierownika GZGK o wymianie wodomierzy w dniu 24 września 2021 r. - Budy Barcząckie (PDF)

Zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych w sprawie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022

Prosimy o przekazywanie swoich opinii o obowiązującym obecnie „Programie współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021” (na formularzu do tego przeznaczonym) drogą elektroniczną

  • na adres email: m.krukowska@minskmazowiecki.pl  lub
  • poprzez dostarczenie wypełnionego formularza do siedziby Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki ul. Józefa Chełmońskiego 14 w Mińsku Mazowieckim.

Konsultacje trwają do dnia 30 września 2021 r.

Wszystkie informacje w sprawie przeprowadzanych konsultacji, znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce: Konsultacje społeczne w 2021 r.

Sprawdź:https://www.bip.minskmazowiecki.pl - zostaniesz przekierowany na stronę prowadzonych konsultacji

Informujemy, że do 31 grudnia 2021 r. Dzielnicowy Rejonu VII będzie prowadził kontrolę przestrzegania norm prawnych na stacji PKP w Barczącej i na przystanku w Barczącej przy ul. Wesołej

W terminie od 1 lipca do 31 grudnia 2021 r. Komenda Powiatowa Policji w Mińsku Mazowiecki będzie prowadziła działania, mające na celu uświadomienie społeczności lokalnej obowiązku przestrzegania norm prawa, konsekwencjach prawnych związanych z nieprzestrzeganiem przepisów prawa.

Zadanie priorytetowe zostało wyznaczone dla miejscowości Barcząca (rejon stacji kolejowej Barcząca) oraz przystanku autobusowego przy ul. Wesołej i dotyczy zakłócania porządku publicznego, spożywanie alkoholu w miejscu publicznym, zaśmiecanie miejsca publicznego, zakłócanie ciszy nocnej oraz uszkodzenia mienia.

Więcej informacji o realizowanym działaniu znajduje się na stronie KPP w Mińsku Mazowieckim w zakładce "Dzielnicowy Rejonu VII"

Projekt edukacyjny ZUS

Serdecznie zapraszamy uczniów i nauczycieli do realizacji projektów edukacyjnych ZUS:

  • „Projekt z ZUS” dla uczniów szkół podstawowych,
  • „Lekcje z ZUS” dla uczniów szkół ponadpodstawowych.

Łatwej uczyć o ubezpieczeniach społecznych

Każdy z projektów ZUS dostosowany jest do wieku uczniów i metod, które są wykorzystywane
na danym etapie kształcenia. Zapewniamy bezpłatne, atrakcyjne materiały dydaktyczne, które zostały przygotowane we współpracy z doświadczonymi metodykami nauczania. Wszystkie materiały potrzebne do realizacji projektów dostępne są w wersji elektronicznej na stronie www.zus.pl w zakładce „Edukacja”. Oprócz zaktualizowanych podręczników, prezentacji i filmów, mogących z powodzeniem służyć do kompleksowej realizacji projektów także w trybie zdalnym,
na podstronie zamieszczone zostały też pliki z plakatami, ulotkami oraz nowości – krzyżówki i quizy o ubezpieczeniach społecznych do wykorzystania przez nauczycieli.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zapewnia bezpłatnie każdemu nauczycielowi:

  • komplet materiałów dydaktycznych - zeszyt dla nauczyciela i zeszyty dla uczniów, scenariusze lekcji, karty projektu i arkusze ocen, filmy, prezentacje, teksty pomocnicze oraz rozwiązania zadań; materiały dostępne są w Oddziale ZUS w Siedlcach u koordynatora ds. komunikacji społecznej i edukacji, a także w wersji elektronicznej na naszej stronie internetowej,
  • szkolenia z prowadzenia lekcji o ubezpieczeniach społecznych (stacjonarne lub on-line),
  • indywidualną opiekę merytoryczną,
  • grę planszową „Specjalista ZUS” do kreatywnego prowadzenia zajęć.

Szkolenia dla nauczycieli

Zapraszamy na szkolenia, które zaplanowaliśmy w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Siedlcach (ul. Mieczysława Asłanowicza 2):

  • 22 września 2021 r. o godz. 15.00 - dla nauczycieli zainteresowanych realizacją projektu „Lekcje z ZUS”,
  • 6 października 2021 r. o godz. 14.30 - dla nauczycieli zainteresowanych realizacją „Projektu z ZUS”.

Zapisy przyjmowane są za pośrednictwem strony internetowej MSCDN w Siedlcach.

Lekcje z ZUS

„Lekcje z ZUS” to cykl czterech godzin lekcyjnych z zakresu ubezpieczeń społecznych, które wieńczy olimpiada „Warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych”. Ideą programu jest kształtowanie przezorności ubezpieczeniowej młodzieży, poznanie korzyści
i obowiązków wynikających z przynależności do systemu ubezpieczeń społecznych oraz uczenie solidarności międzypokoleniowej – wzajemnej odpowiedzialności osób, które przynależą do innych pokoleń.

Olimpiada „Warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych”

Laureaci olimpiady otrzymują atrakcyjne nagrody, a przede wszystkim indeksy i punkty
w rekrutacji na uczelnie, z którymi ZUS zawarł porozumienia o współpracy. Olimpiada zyskała status olimpiady tematycznej (zawodowej). Od tego roku szkolnego laureaci i finaliści Olimpiady będą zwolnieni z części pisemnej egzaminu zawodowego na technika ekonomistę i technika rachunkowości w zakresie kwalifikacji EKA.05 „Prowadzenie spraw kadrowo-płacowych i gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych”.

Projekt z ZUS

„Projekt z ZUS” dla szkół podstawowych to propozycja wprowadzenia elementów wiedzy
o ubezpieczeniach społecznych metodą projektu edukacyjnego, który aktywizuje młodzież. Nauczyciel w ramach projektu przeprowadza jedną lekcję, podczas której uświadamia uczniom znaczenie ubezpieczeń społecznych oraz przybliża działanie systemu zabezpieczenia społecznego. Po lekcji zespół uczniów wykonuje pracę konkursową w formie filmu, plakatu lub komiksu, w której wyjaśnia dlaczego ubezpieczenia społeczne są ważne. Najlepsze prace biorą udział w ogólnopolskim konkursie ZUS z atrakcyjnymi nagrodami.

Zarówno „Projekt z ZUS”, jak i „Lekcje z ZUS” oraz Olimpiada „Warto wiedzieć więcej
o ubezpieczeniach społecznych” są objęte patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Ministra Edukacji i Nauki.

Szczegółowych informacji o projektach edukacyjnych ZUS oraz indywidualnych konsultacji udziela koordynator ds. komunikacji społecznej i edukacji w Oddziale ZUS w Siedlcach,
P. Agnieszka Drzewowska, tel. +48 25 640 16 63, tel. kom. +48 509 871 464, e-mail: agnieszka.drzewowska@zus.pl.

Wymiana wodomierzy w dniach od 5 do 8 października 2021 r. - Kolejne miejscowości

W tygodniu od 5 do 8 października 2021 r. odbędzie się wymiana legalizacyjna wodomierzy wraz z nadajnikami radiowymi.

Wymiana będzie się odbywała w godzinach: 8:00-18:00:

  • 5 i 6 października br.(Wtorek i Środa): Barcząca (ul. Ballady, ul. Kwiatowa, ul. Mazowiecka, ul. Słoneczna, ul. Świteź, ul. Urocza, ul. Wesoła, ul. Willowa, ul. Wspólna, ul. Zacisze);
  • 7 i 8 października br.(Czwartek i Piątek): Stare Zakole (ul. Akacjowa, ul. Alternatywy, ul. Brzozowa, ul. Dojazdowa, ul. Familijna, ul. Słoneczna, ul. Sosnowa, ul. Wspólna); Zakole Wiktorowo (ul. Akacjowa, ul. Chabrowa, ul. Cicha, ul. Dębowa, ul. Jaśminowa, ul. Sosnowa).

Jeżeli potrzebują Państwo określić konkretny dzień oraz orientacyjną godzinę prac w Państwa lokalu, prosimy o indywidualne umówienie wizyty z ekipą wykonawczą.
W tym celu, prosimy o kontakt telefoniczny z monterem: +48 504 269 350

Informujemy, że Monterzy będą posiadali imienne upoważnienia oraz identyfikatory. W związku z aktualną sytuacją związaną z pandemią COVID-19 pracownicy będą posiadali dodatkowo maseczki ochronne, rękawiczki oraz środki do dezynfekcji.

W wyżej wymienionych godzinach prac, możliwe są krótkotrwałe przerwy w dostawie wody, spowodowane przewidzianymi pracami. Prosimy o przygotowanie dostępu do wodomierzy, demontaż zabudowań, maskownic itp.

Załączniki:

  • Ogłoszenie Kierownika GZGK o wymianie wodomierzy w dniach 5 i 6 października 2021 r. - Barcząca (PDF)
  • Ogłoszenie Kierownika GZGK o wymianie wodomierzy w dniach 7 i 8 października 2021 r. - Stare Zakole (PDF)
  • Ogłoszenie Kierownika GZGK o wymianie wodomierzy w dniach 7 i 8 października 2021 r. - Zakole Wiktorowo (PDF)

Oferta pracy w Referacie Inwestycyjnym na stanowisku ds. inwestycyjnych

  1. Wymagania:

a) wykształcenie

  • minimum średnie techniczne umożliwiające wykonywanie pracy na danym stanowisku;
  • wyższe związane z budownictwem, planowaniem przestrzennym, geodezją

b) wymagany staż pracy:

  • przy wykształceniu średnim - 1 rok na stanowisku o podobnych charakterze w administracji publicznej lub firmie projektowej,

c) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
d) obywatelstwo polskie,
e) nieposzlakowana opinia,
f) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,
g) prawo jazdy kat. B.
h) oświadczenie o gotowości podjęcia pracy od dnia 15.10.2021 r. (wzór w Załączniku).

Zakres obowiązków:

a) Prowadzenie procesów inwestycji gminnych:

  • Weryfikacja dokumentacji projektowych niezbędnych dla realizacji zadania
    z uwzględnieniem wymagań wynikających z ustawy Prawo budowlane, Prawo zamówień publicznych,
  • Uzgadnianie przebiegu inwestycji liniowych z właścicielami działek, pozyskiwanie stosownych zgód, udział w wyłożeniach dokumentacji,
  • Uzgodnienia, w tym udział w ZUDP,
  • Prowadzenie spraw związanych z: uzyskaniem pozwoleń na budowę, zgłoszeniem robót nie wymagających pozwolenia na budowę, rozpoczęciem i zakończeniem robót budowlanych
  • Realizacja inwestycji, których inwestorem jest Gmina Mińsk Mazowiecki - nadzór i koordynacja nad realizacją inwestycji – współpraca projektantami, inspektorami nadzoru oraz wykonawcami,
  • Reprezentowanie inwestora na budowie oraz sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę,
  • Organizowanie odbiorów końcowych – również w zakresie przygotowywania dokumentacji, przekazywania obiektów do użytkowania,
  • Sporządzanie dokumentów związanych z przejęciem inwestycji jako środek trwały wspólnie ze Skarbnikiem Gminy,
  • Prowadzenie rozliczeń inwestycji,
  • Sporządzanie niezbędnych sprawozdań z prowadzonych inwestycji,
  • Zakładanie po zakończeniu inwestycji gminnych oraz przekazywanie właściwym użytkownikom obiektów do prowadzenia książek obiektów budowlanych,
  • Sprawowanie nadzoru nad realizacją sanitacji  gminy – realizowanie postanowień i obowiązków wynikających z KPOŚK,
  • Współpraca z osobą odpowiedzialną za przygotowywanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych – przekazywanie opisów przedmiotu zamówienia, wymogów dotyczących zamówienia,
  • Współpraca z osobą odpowiedzialną za składanie wniosków o dofinansowania, kredyty, pożyczki – przekazywanie informacji o inwestycjach, współtworzenie wniosków, sprawozdań
  • Nadzór przeprowadzania okresowych przeglądów gwarancyjnych obiektów budowlanych, których właścicielem jest gmina ( z wyłączeniem obiektów drogowych).
  • Opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych innych inwestorów w zakresie zgodności z planowanymi i realizowanymi inwestycjami.
  • Udzielanie informacji z zakresu prawa budowlanego.

Oferujemy:

  • Zatrudnienie na podstawie umowy na czas określony w celu zastępstwa nieobecnego pracownika, w wymiarze  pełnego etatu,
  • Bardzo dobrą atmosferę w pracy,
  • Możliwość osobistego rozwoju. 

Miejsce składania ofert pracy:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać, w zamkniętej kopercie z dopiskiem którego stanowiska dotyczy aplikacja, do urny mieszczącej  się na parterze Urzędu Gminy lub przesłać pocztą na adres:                              

Urząd Gminy Mińsk Mazowiecki; Józefa Chełmońskiego 14; 05-300 Mińsk Mazowiecki w terminie do dnia 5 października 2021. W przypadku przesłania ofert za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki.

Życiorys zawodowy (CV) proszę opatrzeć zgodą:

 „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).”

Załącznik:

Oferta pracy w Referacie Inwestycyjnym na stanowisku ds. ochrony zwierząt i przyrody

1). Wymagania:

a) wykształcenie

  • wyższe

b) wymagany staż pracy:

  • 1 rok na stanowisku o podobnych charakterze w administracji publicznej

c) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
d) obywatelstwo polskie,
e) nieposzlakowana opinia,
f) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,
g) prawo jazdy kat. B.
h) oświadczenie o gotowości podjęcia pracy od dnia 15.10.2021 r. (wzór oświadczenia poniżej).

2). Zakres obowiązków:

  • Sprawdzanie lokalizacji i pomiar drzew oraz krzewów przewidzianych do wycięcia.
  • Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów wraz z określeniem wysokości opłat i kar.
  • Prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością gminy.
  • Wydawanie, prowadzenie ewidencji i kontrola zezwoleń na zjazdy z nieruchomości na drogi gminne.
  • Wydawanie, prowadzenie ewidencji i kontrola lokalizacji ogrodzeń w zakresie zgodności z planem zagospodarowania przestrzennego.
  • Opiniowanie wniosków w kwestii lokalizacji ogrodzeń
  • Wykonywanie zadań należących do zadań własnych Gminy wynikających z ustawy o ochronie zwierząt oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt.
  • Prowadzenie spraw związanych z opieką nad bezdomnymi zwierzętami,
  • Prowadzenie spraw związanych z ochroną zwierząt oraz spraw wynikających z ustawy o zwalczaniu chorób zakaźnych u zwierząt,
  • Przygotowywanie decyzji o czasowym odebraniu zwierzęcia właścicielowi lub opiekunowi,
  • Przygotowywanie decyzji na utrzymanie psów rasy uznawanej za agresywną i prowadzenie ewidencji tych psów,
  • Zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom oraz ich wyłapywanie,
  • Przygotowywanie uchwał w sprawie warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt,
  • Koordynacja działań związanych z deratyzacją,
  • Współpraca ze służbami weterynaryjnymi.
  • Zorganizowanie zbierania, transportu i unieszkodliwiania zwłok bezdomnych zwierząt lub ich części oraz współdziałanie z przedsiębiorcami podejmującymi działalność w tym zakresie.
  • Podejmowanie czynności interwencyjnych w zakresie zadań należących do Gminy poprzez przekazywanie informacji o zaistniałych nieprawidłowościach odpowiednich służb.
  • Prowadzenie całości spraw z zakresu ochrony przyrody np. pomników przyrody.
  • Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem dodatków mieszkaniowych.
  • Przyjmowanie wniosków związanych z gospodarką lokalami komunalnymi, socjalnymi i towarzyszącymi im lokalami użytkowymi.
  • Udostępnianie zgodnie z obowiązującymi przepisami, informacji o środowisku i jego ochronie – wynikających z zakresu stanowiska.
  • Prowadzenie spraw z zakresu leśnictwa i łowiectwa.
  • Współpraca z kołami łowieckimi, opiniowanie rocznych planów łowieckich.
  • Planowanie i organizacja transportu zbiorowego, a w szczególności:
  • Wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych przez przewoźników,
  • Prowadzenie opłat administracyjnych za korzystanie z przystanków komunikacyjnych w pasach drogowych, których właścicielem albo zarządzającym jest Gmina Mińsk Mazowiecki.

Oferujemy:

  • Zatrudnienie na podstawie umowy na czas określony w celu zastępstwa nieobecnego   pracownika, w wymiarze pełnego etatu,
  • Bardzo dobrą atmosferę w pracy,
  • Możliwość osobistego rozwoju.

Miejsce składania ofert pracy:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać, w zamkniętej kopercie z dopiskiem którego stanowiska dotyczy aplikacja, do urny mieszczącej  się na parterze Urzędu Gminy lub przesłać pocztą na adres:                              

Urząd Gminy Mińsk Mazowiecki; Józefa Chełmońskiego 14; 05-300 Mińsk Mazowiecki w terminie do dnia 5 października 2021. W przypadku przesłania ofert za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki.

Życiorys zawodowy (CV) proszę opatrzeć zgodą:

 „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).”

Załącznik:

Terminy wymiany wodomierzy - Kolejne miejscowości (12-14.10.2021 r.)

W związku z wymianą legalizacyjną wodomierzy Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej w Mińsku Mazowieckim podaje terminy przeprowadzenia przewidzianych prac:

  • 12,13 i 14 października 2021 r. (wtorek, środa i czwartek): Zakole Wiktorowo (ul. Graniczna, ul. Pogodna, ul. Spacerowa, ul. Sportowa); Barcząca (ul. Cicha, ul. Grabowa, ul. Jasna, ul. Krótka, ul. Majątkowa, ul. Prosta, ul. Sosnowa, ul. Spacerowa)

Prace prowadzone są w godzinach: 08:00 -18:00
Monter: Pan Kamil Kosicki tel. +48 504 269 350

Wymiana wodomierzy w tygodniu 12-14 października 2021 r. - Kolejne miejscowości

W tygodniu od 12 do 14 października 2021 r. odbędzie się wymiana legalizacyjna wodomierzy wraz z nadajnikami radiowymi.

Wymiana będzie się odbywała w godzinach: 8:00-18:00:

  • 12,13 i 14 października 2021 r. (wtorek, środa i czwartek): Zakole Wiktorowo (ul. Graniczna, ul. Pogodna, ul. Spacerowa, ul. Sportowa); Barcząca (ul. Cicha, ul. Grabowa, ul. Jasna, ul. Krótka, ul. Majątkowa, ul. Prosta, ul. Sosnowa, ul. Spacerowa)

Jeżeli potrzebują Państwo określić konkretny dzień oraz orientacyjną godzinę prac w Państwa lokalu, prosimy o indywidualne umówienie wizyty z ekipą wykonawczą.
W tym celu, prosimy o kontakt telefoniczny z monterem: +48 504 269 350

Informujemy, że Monterzy będą posiadali imienne upoważnienia oraz identyfikatory. W związku z aktualną sytuacją związaną z pandemią COVID-19 pracownicy będą posiadali dodatkowo maseczki ochronne, rękawiczki oraz środki do dezynfekcji.

W wyżej wymienionych godzinach prac, możliwe są krótkotrwałe przerwy w dostawie wody, spowodowane przewidzianymi pracami. Prosimy o przygotowanie dostępu do wodomierzy, demontaż zabudowań, maskownic itp.

Załączniki:

  • Zawiadomienie Kierownika Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej - Barcząca (PDF)
  • Zawiadomienie Kierownika Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej - Zakole Wiktorowo (PDF)

Wybory uzupełniające na Członka Rady Sołeckiej Sołectwa Kolonia Karolina

Działając na podstawie uchwały Nr XXXI.275.2021 Rady Gminy Mińsk Mazowiecki z dnia 16 września 2021 r. w sprawie zarządzenia wyborów uzupełniających członka Rady Sołeckiej Sołectwa Kolonia Karolina, ustala się termin Zebrania Wiejskiego, w celu przeprowadzenia wyborów uzupełniających członka Rady Soleckiej Sołectwa Kolonia Karolina, na dzień 12 października (wtorek) 2021 r., o godz.: 17:30. Zebranie odbędzie się na posesji przy ul. Dr Jana Huberta 99 w Karolinie (Sołectwo Kolonia Karolina).

Jednocześnie ustala się II termin zebrania na dzień 12 października 2021 r., godz.: 17:45, jeśli w I terminie nie będzie uczestniczyło w Zebraniu Wiejskim 1/10 stałych mieszkańców Sołectwa, uprawnionych do głosowania. 

Porządek Zebrania Wiejskiego:
1. Otwarcie Zebrania i stwierdzenie prawomocności obrad;
2. Wybór Przewodniczącego Zebrania i Protokolanta;
3. Wybór Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia wyborów członka Rady Sołeckiej;
4. Przeprowadzenie wyborów członka Rady Sołeckiej;
5. Sprawy różne i wolne wnioski;
6. Zamknięcie obrad.

Załączniki:

  • Uchwała Nr XXXI.275.2021 Rady Gminy Mińsk Mazowiecki z dnia 16 września 2021 r. w sprawie zarządzenia wyborów uzupełniających członka Rady Sołeckiej Sołectwa Kolonia Karolina (PDF)
  • Zawiadomienie Wójta Gminy Mińsk Mazowiecki w sprawie Zebrania Wiejskiego (PDF)

14 Października obchodzimy Dzień Edukacji Narodowej

"Dzieci rodzą się ze skrzydłami. Nauczyciele pomagają im je rozwinąć."

Janusz Korczak

Z okazji
Dnia Edukacji Narodowej

w imieniu własnym i całego Samorządu składam najserdeczniejsze 

Podziękowania

Dyrektorom Szkół i Przedszkola, całej Kadrze Nauczycielskiej i Wychowawcom,
Pracownikom Obsługi Szkół i Przedszkola
oraz Pracownikom Gminnego Zespołu Obsługii ObsługiEkonomiczno-Administracyjnej SzkółEkonomiczno-Szkół

za

codzienny trud i oddanie w myśl idei edukacji ustawicznej oraz dla ogólnego rozwoju i zwiększania kompetencji młodych pokoleń.
Jednocześnie życzę dalszych sukcesów zawodowych, satysfakcji płynącej z wykonywanych obowiązków oraz wszelkiej pomyślności w życiu osobistym.

 

Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki

Antoni Janusz Piechoski

 

21 października br. o godzinie 11:00 - odbędzie się XXXII sesja Rady Gminy Mińsk Mazowiecki

I n f o r m u j e m y,

że XXXII sesja Rady Gminy Mińsk Mazowiecki w kadencji 2018-2023
odbędzie się w dniu 21 października 2021 r. o godz. 1100.

Sesja odbędzie się w trybie stacjonarnym.

Proponowany porządek obrad Kliknij
Projekty uchwał Kliknij

Oglądaj Sesję ON-LINE na www.youtube.com

4 października 2021 r. OSP w Zamieniu otrzymało szereg dofinansowań, pozwalających na zakup nowego samochodu ratowniczo-gaśniczego, umundurowania i sprzętu.

W dniu 4 października 2021 r. Ochotnicza Straż Pożarna w Zamieniu otrzymała dofinansowania na zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego, sprzętu i umundurowania oraz innych zakupów tj. ubrania specjalne, narzędzia ratownicze czy motopompa pływająca.

Dofinansowanie na zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego, którego całościowy koszt wynosi 1 038 999,45 zł, zostało udzielone ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 400 000,00 zł

Pozostały koszt samochodu został sfinansowany z:

  • 350 000,00 zł ze środków własnych Gminy Mińsk Mazowiecki;
  • 100 000,00 zł z dotacji otrzymanej przez Gminę Mińsk Mazowiecki od Województwa Mazowieckiego;
  • 130 000,00 zł ze środków przekazanych przez Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z zakładów ubezpieczeń;
  • 58 999,45 zł ze środków zgromadzonych przez druhów OSP w Zamieniu.

Jednak to nie koniec dofinansowania jakie tego dnia strażacy z Zamienia otrzymali ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

OSP Zamienie wzbogaci się o nowy sprzęt i umundurowanie za kwotę 21 765,00 zł. Z czego WOŚiGW oraz NFOŚiGW przekazały 18 500,25 zł. Gmina Mińsk Mazowiecki przekaże na ten cel, brakującą kwotę w wysokości 3 264,75 zł.

Ponadto MDP przy Ochotniczej Straży Pożarnej w Zamieniu doposażona zostanie w umundurowanie i sprzęt strażacki za kwotę 12 850,00 zł. WFOŚiGW przekaże na ten cel 10 922,50 zł, a pozostałe koszty w wysokości 1 927,50 zł, druhowie otrzymają ze środków Gminy Mińsk Mazowiecki.

Za te środki zakupione zostaną między innymi ubrania specjalne, buty, rękawice, hełmy oraz armatura pożarnicza, motopompa pływająca i narzędzia ratownicze.

Gratulujemy strażakom OSP w Zamienie pozyskania tak dużych funduszy na zakup samochodu i sprzętu, który będzie służył naszej gminie przez długie lata.

Informacja o dofinansowaniu z tekstu- tablica informacyjna nr 1

 

Informacja o dofinansowaniu z tekstu- tablica informacyjna nr 2

 

Informacja o dofinansowaniu z tekstu- tablica informacyjna nr 3

Gmina Mińsk Mazowiecki bierze udział w Konkursie Grantowym pn. Cyfrowa Gmina – Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – „Granty PPGR”

Logotypy Funduszy Europejskich, flaga RP i Unii Europejskiej

W ramach konkursu Gmina Mińsk Mazowiecki ubiega się o środki na zakup nowego sprzętu komputerowego dla uczniów szkół podstawowych oraz szkół średnich zamieszkujących na terenie Gminy Mińsk Mazowiecki. Warunkiem obligatoryjnym jest pokrewieństwo w linii prostej ucznia (tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie, opiekunowie prawni) z osobą pracującą niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej (PPGR) i zamieszkującą na terenie Gminy Mińsk Mazowiecki.

Jeżeli jesteś:

  • rodzicem/opiekunem prawnym ucznia szkoły podstawowej, średniej
  • uczniem szkoły średniej, który osiągnął pełnoletność,
  • mieszkasz na terenie Gminy Mińsk Mazowiecki,
  • członek twojej rodziny (krewny w linii prostej tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie, opiekunowie prawni) pracował niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwał w miejscowości lub gminie objętej PPGR

zgłoś się, wypełnij oświadczenie, które będzie podstawą do umożliwienia złożenia wniosku przez gminę.

Oświadczenia można składać w Urzędzie Gminy Mińsk Mazowiecki, w urnie umieszczonej w holu wewnątrz budynku, do dnia 27.10.2021 r. do godz. 16.00.

Szczegółowe informacje o programie są dostępne pod adresem: https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr

Osoba do kontaktu: Magdalena Kruk, tel. +48 25 756 25 08, przetargi@minskmazowiecki.pl

Załączniki:

  • Załącznik Nr 1 - Oświadczenie dla rodzica, opiekuna prawnego (DOC)
  • Załącznik Nr 2 - Oświadczenie pełnoletniego ucznia szkoły średniej (DOC)

15 października br. OSP w Stojadłach i OSP w Zamieniu otrzymały znaczne doposażenie!

W piątek – 15 października, odbyło się oficjalne przekazanie sprzętu, umundurowania i samochodu ratowniczo-gaśniczego jednostkom Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu naszej gminy.

Podczas oficjalnej uroczystości w Urzędzie Gminy Mińsk Mazowiecki, słowa podziękowania Druhom za oddanie w służbie, skierowali przedstawiciele naszej gminy – Wójt Gminy Antoni Janusz Piechoski, Sekretarz Gminy Jolanta Damasiewicz, Przewodniczący Rady Gminy Przemysław Wojda i Radny Gminy Zbigniew Chodziński.

Szczególne podziękowania, w imieniu własnym oraz naszych strażaków, kierujemy do osób, dzięki którym nasza gmina otrzymała dotację, pozwalającą na doposażenie jednostek. Pani Teresie Wargockiej Posłowi na Sejm RP oraz Członkom Zarządu Województwa Mazowieckiego - Pani Elżbiecie Lanc oraz Pani Janinie Ewie Orzełowskiej.

Ochotnicza Straż Pożarna w Stojadłach otrzymała aż 50 % dotacji z budżetu Samorządu Województwa Mazowieckiego na sprzęt i umundurowanie dla naszych strażaków. Zakupiony sprzęt to między innymi: ubrania specjalne wraz z butami strażackimi, rękawicami, hełmami z latarkami, a także aparaty ochrony dróg oddechowych oraz sprzęt wyburzeniowy i pomocniczy. Pełna wartość zakupionego przez Gminę wyposażenia to 37 867,80 zł.

Nowy sprzęt otrzymała też jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej w Zamieniu. Druhowie otrzymali nowy rozpieracz cylindryczny służący między innymi do ratownictwa drogowego, a także hełmy i rękawice strażackie. Gmina zakupiła sprzęt za kwotę 22 519,09 zł, która została wsparta dotacją Samorządu Województwa Mazowieckiego w wysokości aż 22 169,09 zł.

Jednocześnie odbyło się przekazanie oraz poświęcenie przez kapelana Powiatowej Straży Pożarnej – księdza Zenona Wójcika, samochodu ratowniczo-gaśniczego, który w ubiegłym roku trafił do Ochotniczej Straży Pożarnej w Stojadłach. Uroczystość została odłożona w czasie z powodu pandemii. Zakupiony samochód to MAN TGM 18.320, którego wartość opiewa na kwotę ponad 900 000,00 zł. Kwota przekazana na ten cel przez gminę to prawie 350 000,00 zł. Samorząd Województwa Mazowieckiego wsparł zakup samochodu, przeznaczając ze swojego budżetu środki w wysokości 100 000,00 zł. Zakup był też sfinansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej.

W uroczystości brali też udział: Prezes Zarządu Oddziału Miejsko-Gminnego Związku OSP RP Sławomir Barankiewicz, a także przedstawiciele OSP w Stojadłach i OSP w Zamieniu, na czele z Prezesami jednostek.

Gratulujemy otrzymania tak potężnego wsparcia, które pomoże ratować ludzkie życie i wesprze pracę naszych Druhów. Życzymy tyle samo powrotów co wyjazdów !

zdjęcie z uroczystości opisanej powyżej

 

zdjęcie z uroczystości opisanej powyżej

 

zdjęcie z uroczystości opisanej powyżej

html>

Zakończenie budowy kanalizacji sanitarnej w Kolonii Janów, Osinach i Budach Janowskich

Gmina Mińsk Mazowiecki uprzejmie informuje, iż prace związane z budową etapu pn.:  „Budowa kanalizacji sanitarnej w części miejscowości Kolonia Janów, Osiny i Budy Janowskie”, zostały zakończone. Nieruchomości znajdujące się w rejonie objętym tym projektem od dnia uzyskania pozwolenia na użytkowanie tj. od 1 października 2021 roku mogą być przyłączane do wybudowanego systemu kanalizacji sanitarnej.

Właściciele nieruchomości znajdujących się w rejonach objętych tym projektem mają obowiązek podłączyć swoje budynki do wybudowanej sieci kanalizacyjnej w terminie do 30 kwietnia 2022 roku.

Aby spełnić wszelkie formalności związane z wykonaniem przyłącza kanalizacyjnego i odprowadzenia ścieków należy spełnić poniższe warunki:

  1. Pobrać wyciąg z projektu budowlanego w siedzibie Urządu Gminy Mińsk Mazowiecki (ul. Chełmońskiego 14 Mińsk Mazowiecki nr 21, tel. +48 25 756 25 23 lub e-mail: inwestycje@minskmazowiecki.pl
  2. Zgłosić do Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Mińsku Mazowieckim zamiar budowy przyłącza kanalizacyjnego co najmniej na 3 dni robocze przed jego rozpoczęciem. Zgłoszenie wykonania robót należy dokonać w formie pisemnej. Druk do pobrania: Zgłoszenie rozpoczęcia robót przyłącza wodociągowego i lub kanalizacyjnego. Więcej informacji pod nr telefonu: +48 25 756 25 28, +48 25 756 25 27 lub e-mail: sekretariat@gzgk.pl
  3. Wykonać przyłącze kanalizacyjne przez osobę uprawnioną, zgodnie z opracowanym przez Gminę projektem technicznym.
  4. Po wykonaniu przyłącza a przed jego zasypaniem ustalić odbiór techniczny ze strony Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej.
  5. Po dokonaniu odbioru wykonanego przyłącza przez przedstawiciela GZGK Mińsk Mazowiecki, należy podpisać umowę na odprowadzenie ścieków – pok. 27, tel. kontaktowy: +48 25 756 25 28 lub +48 25 756 25 27

Kierując się ustawowym obowiązkiem podłączenia posesji do sieci kanalizacyjnej apelujemy o podjęcie stosownych działań. Mając na uwadze ochronę środowiska, informujemy iż będziemy monitorować sposób odprowadzania ścieków z poszczególnych nieruchomości oraz likwidację szamb.

  • Ogłoszenie Wójta Gminy Mińsk Mazowiecki (PDF)

Wymiana wodomierzy w tygodniu 25-29 październik 2021 r. - Chochół, Gliniak, Cielechowizna.

W tygodniu od 25 do 29 października 2021 r. odbędzie się wymiana legalizacyjna wodomierzy wraz z nadajnikami radiowymi.

Wymiana będzie się odbywała w godzinach: 8:00-18:00:

  • 25-26 październik br.(Poniedziałek-Wtorek) - Cielechowizna; Chochół;
  • 26-29 październik br. (Wtorek-Piątek) - Gliniak.

Jeżeli potrzebują Państwo określić konkretny dzień oraz orientacyjną godzinę prac w Państwa lokalu, prosimy o indywidualne umówienie wizyty z ekipą wykonawczą.
W tym celu, prosimy o kontakt telefoniczny z monterem: +48 504 269 350

Informujemy, że Monterzy będą posiadali imienne upoważnienia oraz identyfikatory. W związku z aktualną sytuacją związaną z pandemią COVID-19 pracownicy będą posiadali dodatkowo maseczki ochronne, rękawiczki oraz środki do dezynfekcji.

W wyżej wymienionych godzinach prac, możliwe są krótkotrwałe przerwy w dostawie wody, spowodowane przewidzianymi pracami. Prosimy o przygotowanie dostępu do wodomierzy, demontaż zabudowań, maskownic itp.

Załącznik:

  • Ogłoszenie Kierownika GZGK o wymianie wodomierzy w dniach 25-26.10.2021 r. - Cielechowizna (PDF)
  • Ogłoszenie Kierownika GZGK o wymianie wodomierzy w dniach 26-29.10.2021 r. - Gliniak (PDF)
  • Ogłoszenie Kierownika GZGK o wymianie wodomierzy w dniach 25-26.10.2021 r. - Chochół (PDF)

Konkurs na najpiękniejszy ogród i przedogródek w naszej gminie został rozstrzygnięty

Laureatami tegorocznego konkursu i zdobywcami tytułu najpiękniejszego ogrodu w naszej gminie zostali:

  • Pani Barbara Kosim z Karoliny, zajmując I miejsce
  • Pani Marzena Łukasiak z Niedziałki II, zajmując II miejsce;
  • Pan Rafał Smolak z Kolonii Janów, zajmując miejsce III;

Jednocześnie nagradzamy najpiękniejszy przedogródek w naszej gminie, który jest położony w Budach Barcząckich.

  • Laureatem I miejsca w kategorii najpiękniejszy przedogródek jest Pani Krystyna Ciesielska.

Tegoroczna edycja konkursu cieszyła się dużym zainteresowaniem naszych mieszkańców. Wpłynęło kilkanaście zgłoszeń z 11 miejscowości gminnych.

Członkowie Komisji Konkursowej w składzie:

  • Przewodnicząca Pani Elżbieta Roguska,
  • Członek Komisji Pan Andrzej Jaworski,
  • Członek Komisji Pani Anna Zabłocka,

mieli trudne zadanie. Każdy ze zgłoszonych ogrodów był piękny i urzekał swą odmiennością.

Dziękujemy za wszystkie przesłane zgłoszenia konkursowe. Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy zwycięstwa.

Już teraz zachęcamy wszystkich mieszkańców naszej gminy do udziału w kolejnej edycji konkursu, która odbędzie w 2022 r.
Pamiętajmy, że piękno naszej gminy oraz dobra jakość powietrza zależy od wszystkich mieszkańców i każdego podwórka. Dbajmy o miejsce, w którym żyjemy!

Zdjęcia ogrodu laureata 1 miejsca

Zdjęcia ogrodu laureata 2 miejsca

Zdjęcia ogrodu laureata 3 miejsca

Zdjęcia przedogródka laureata 1 miejsca

Oferta pracy w Referacie Inwestycyjnym na stanowisku ds. inwestycyjnych

  1. Wymagania:

a) wykształcenie

  •  minimum średnie techniczne umożliwiające wykonywanie pracy na danym stanowisku
  • wyższe związane z budownictwem, planowaniem przestrzennym, geodezją

b) wymagany staż pracy:

  •  przy wykształceniu średnim - 1 rok na stanowisku o podobnych charakterze w administracji publicznej lub firmie projektowej,

c) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
d) obywatelstwo polskie,
e)nieposzlakowana opinia,
f) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,
g) prawo jazdy kat. B.

  1. Zakres obowiązków:

a) Prowadzenie procesów inwestycji gminnych:

  • Weryfikacja dokumentacji projektowych niezbędnych dla realizacji zadania
    z uwzględnieniem wymagań wynikających z ustawy Prawo budowlane, Prawo zamówień publicznych,
  • Uzgadnianie przebiegu inwestycji liniowych z właścicielami działek, pozyskiwanie stosownych zgód, udział w wyłożeniach dokumentacji,
  • Uzgodnienia, w tym udział w ZUDP,
  • Prowadzenie spraw związanych z: uzyskaniem pozwoleń na budowę, zgłoszeniem robót nie wymagających pozwolenia na budowę, rozpoczęciem i zakończeniem robót budowlanych
  • Realizacja inwestycji, których inwestorem jest Gmina Mińsk Mazowiecki - nadzór i koordynacja nad realizacją inwestycji – współpraca projektantami, inspektorami nadzoru oraz wykonawcami,
  • Reprezentowanie inwestora na budowie oraz sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę,
  • Organizowanie odbiorów końcowych – również w zakresie przygotowywania dokumentacji, przekazywania obiektów do użytkowania,
  • Sporządzanie dokumentów związanych z przejęciem inwestycji jako środek trwały wspólnie ze Skarbnikiem Gminy,
  • Prowadzenie rozliczeń inwestycji,
  • Sporządzanie niezbędnych sprawozdań z prowadzonych inwestycji,
  • Zakładanie po zakończeniu inwestycji gminnych oraz przekazywanie właściwym użytkownikom obiektów do prowadzenia książek obiektów budowlanych,
  • Sprawowanie nadzoru nad realizacją sanitacji  gminy – realizowanie postanowień i obowiązków wynikających z KPOŚK,
  • Współpraca z osobą odpowiedzialną za przygotowywanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych – przekazywanie opisów przedmiotu zamówienia, wymogów dotyczących zamówienia,
  • Współpraca z osobą odpowiedzialną za składanie wniosków o dofinansowania, kredyty, pożyczki – przekazywanie informacji o inwestycjach, współtworzenie wniosków, sprawozdań
  • Nadzór przeprowadzania okresowych przeglądów gwarancyjnych obiektów budowlanych, których właścicielem jest gmina (z wyłączeniem obiektów drogowych).
  • Opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych innych inwestorów w zakresie zgodności z planowanymi i realizowanymi inwestycjami.
  • Udzielanie informacji z zakresu prawa budowlanego.

Oferujemy:

  • Zatrudnienie na podstawie umowy na czas określony w celu zastępstwa nieobecnego pracownika, w wymiarze  pełnego etatu,
  • Bardzo dobrą atmosferę w pracy,
  • Możliwość osobistego rozwoju.

Miejsce składania ofert pracy:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać, w zamkniętej kopercie z dopiskiem którego stanowiska dotyczy aplikacja, do urny mieszczącej  się na parterze Urzędu Gminy lub przesłać pocztą na adres:                              

Urząd Gminy Mińsk Mazowiecki ul. Józefa Chełmońskiego 14, 05-300 Mińsk Mazowiecki

terminie do dnia 27 października 2021.

W przypadku przesłania ofert za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki.

Życiorys zawodowy (CV) proszę opatrzeć zgodą:

 „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie
z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).”

28 października 2021 r. odbędą się ćwiczenia renegade w 23 Bazie Lotnictwa Taktycznego

W czasie ćwiczeń zostaną wykorzystywane urządzenia dźwiękowe (syreny) nadające sygnały alarmowe i komunikaty ostrzegawcze, które służą do informowania ludności o zagrożeniach.

W związku z tym, iż sygnały i komunikaty dotyczą jedynie ćwiczeń, proszę o nie podejmowanie żadnych działań w związku z ich ogłoszeniem.

Rodzaje sygnałów alarmowych i komunikatów ostrzegawczych zamieszczono na stronie internetowej Gminy Mińsk Mazowiecki pod adresem: rodzaje sygnałów alarmowych

Wymiana wodomierzy w tygodniu 2-5 listopada 2021 r. - II Termin

W tygodniu od 2 do 5 listopada 2021 r. odbędzie się wymiana legalizacyjna wodomierzy wraz z nadajnikami radiowymi.

Wymiana będzie się odbywała w godzinach: 8:00-18:00:

  • 2 listopada 2021 r. (wtorek):  Brzóze (ul. Graniczna, ul. Kościelna, ul. Miła, ul. Ogrodowa, ul. Polna, ul. Stanisławowska, ul. Strażacka, ul. Wspólna); Królewiec (ul. Krótka, ul. Mazowiecka, ul. Wspólna); Stojadła (ul. Mińska);
  • 3 listopada 2021 r. (środa): Stojadła (ul. Książęca, ul. Leśna, ul. Spokojna, ul. Wspólna, ul. Kołbielska, ul. Kwiatowa, ul. Polna, ul. Południowa, ul. Strażacka, ul. Szkolna, ul. Ogrodowa, ul. Słoneczna, ul. Warszawska);
  • 4 listopada 2021 r. (czwartek): Grębiszew (ul. Leśna); Maliszew (ul. Leśna, ul. Wspólna); Zamienie (ul. Graniczna, ul. Kościelna, ul. Łąkowa, ul. Osiedlowa ul. Brzozowa, ul. Dębowa, ul.  Leśna, ul. Żwirowa);
  • 5 listopada 2021 r. (Piątek): Karolina (ul. Małaszczycka), Królewiec (ul. Boczna, ul. Graniczna, ul. Kościelna, ul. Lipowa, ul. Orzechowa, ul. Osiedlowa, ul. Rubinowa, ul. Truskawkowa) Stojadła (ul. Królewska), Wólka Mińska (ul. Boczna, ul. Cicha, ul. Koszykowa, ul. Mazowiecka, ul. Olszowa,  ul. Prosta, ul. Tęczowa, ul. Wiosenna, ul. Wspólna)

Jeżeli potrzebują Państwo określić konkretny dzień oraz orientacyjną godzinę prac w Państwa lokalu, prosimy o indywidualne umówienie wizyty z ekipą wykonawczą.
W tym celu, prosimy o kontakt telefoniczny z monterem: +48 504 269 350

Informujemy, że Monterzy będą posiadali imienne upoważnienia oraz identyfikatory. W związku z aktualną sytuacją związaną z pandemią COVID-19 pracownicy będą posiadali dodatkowo maseczki ochronne, rękawiczki oraz środki do dezynfekcji.

W wyżej wymienionych godzinach prac, możliwe są krótkotrwałe przerwy w dostawie wody, spowodowane przewidzianymi pracami. Prosimy o przygotowanie dostępu do wodomierzy, demontaż zabudowań, maskownic itp.

 

Wymina wodomierzy w tygodniu 15 - 16 listopada 2021 r. - II TERMIN

W tygodniu od 15 do 19 listopada 2021 r. odbędzie się wymiana legalizacyjna wodomierzy wraz z nadajnikami radiowymi.

Wymiana będzie się odbywała w godzinach: 8:00-17:00:

  • 15-16 listopada 2021 r. ( poniedziałek i wtorek):
    - Kolonia Janów (ul. Leśna, ul. Słoneczna, ul. Wojska Polskiego);
    - Nowe Osiny (ul. Jesionowa, ul. Leśna, ul. Miodowa, ul. Ogrodowa, ul. Piękna, ul. Spokojna (nr11), Św. Józefa, ul. Warszawska, ul. Wierzbowa));
    - Osiny (ul. Cicha, ul. Leśna, ul. Miła, ul. Polna, ul. Warszawska, ul. Wiejska, ul. Wierzbowa);
  • 17-18 listopada 2021 r. (środa i czwartek):
    - Targówka
    (ul. Cicha,ul. Krótka, ul. Lipowa, ul. Mazowiecka, ul. Mostowa, ul. Osiedlowa, ul. Spacerowa, ul. Świerkowa, ul. Wspólna);
    - Targówka (ul. Akacjowa, ul. Brzozowa, ul. Dębowa, ul. Graniczna, ul. Jaworowa, ul. Kwiatowa, ul. Leśna, ul. Lipowa, ul. Majowa, ul. Miodowa, ul. Osiedlowa, ul. Wesoła, ul. Wiśniowa);
    - Targówka (ul. Bagnista, ul. Kolejowa, ul. Księzycowa, ul. Soplicowa, ul. Sosnowa);
    - Budy Barcząckie (ul. Cicha, ul. Kolejowa, ul. Leśna, ul. Mazowiecka, ul. Miodowa, ul. Ogrodowa, ul. Piękna, ul. Promienista, ul. Sosnowa, ul. Spacerowa);
  • 19 listopada 2021 (piątek)
    - Budy Barcząckie (ul. Brzozowa, ul. Długa, ul. Leśna, ul. Miła, ul. Poziomkowa, ul. Szczęśliwa)

Jeżeli potrzebują Państwo określić konkretny dzień oraz orientacyjną godzinę prac w Państwa lokalu, prosimy o indywidualne umówienie wizyty z ekipą wykonawczą.
W tym celu, prosimy o kontakt telefoniczny z monterem: +48 504 269 350

Informujemy, że Monterzy będą posiadali imienne upoważnienia oraz identyfikatory. W związku z aktualną sytuacją związaną z pandemią COVID-19 pracownicy będą posiadali dodatkowo maseczki ochronne, rękawiczki oraz środki do dezynfekcji.

W wyżej wymienionych godzinach prac, możliwe są krótkotrwałe przerwy w dostawie wody, spowodowane przewidzianymi pracami. Prosimy o przygotowanie dostępu do wodomierzy, demontaż zabudowań, maskownic itp.

Banery

Stopka

Urząd Gminy Mińsk Mazowiecki
[obiekt mapy] Mapa z zaznaczonym Urzędem Gminy Mińsk Mazowiecki

Gmina Mińsk Mazowiecki
Rodzaj: gmina wiejska
Lokalizacja:
Województwo Mazowieckie,
Powiat Miński
NIP: 8222146576
REGON: 711582747

Urząd Gminy Mińsk Mazowiecki
Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
Ulica: Józefa Chełmońskiego 14
Kod pocztowy: 05-300

Inspektor Ochrony Danych
iod@minskmazowiecki.pl
tel: 25 756 25 38

Urząd Gminy pracuje w godzinach:
poniedziałek w godz. 8:00 - 17:00
wtorek - czwartek w godz. 8:00 - 16:00
piątek: w godz 8:00 - 15:00

Kasa Urzędu Gminy pracuje:
poniedziałek w godz. 8:00 - 15:00
wtorek - czwartek w godz. 8:00 - 14:00
piątek w godz. 8:00 - 13:00

Dane kontaktowe:
tel.: +48 25 756 25 00
fax: + 48 25 756 25 50
e-mail: gmina@minskmazowiecki.pl

ePUAP - adres ESP:
/6i99j9rde7/skrytkaESP

KONTA BANKOWE
86 9226 0005 0000 8035 2000 0010
Bank Spółdzielczy w Mińsku Mazowieckim
- opłata skarbowa,
(UWAGA! Opłatę skarbową od pełnomocnictwa składanego w instytucji/jednostce położonej na terenie Miasta Mińsk Mazowiecki (np. urząd skarbowy, sąd rejonowy) należy wpłacać na rachunek Miasta Mińsk Mazowiecki)

- opłata za zezwolenie na sprzedaż alkoholu,
- opłata za zajęcie pasa drogowego,
- renta planistyczna.
Podatki oraz opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy wpłacać na indywidualny rachunek bankowy podany w decyzji podatkowej lub zawiadomieniu.

  • Fundusze Europejskie, Unia Europejska oraz – logo marki...