Menu
Odnośniki
- Profil w serwisie Facebook
-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu -
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Odnośniki
- Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki
Nawigacja
Treść Strony
XIV edycja konkursu „Polska wieś – dziedzictwo i przyszłość
Celem konkursu jest promocja polskiego rolnictwa, problematyki związanej z obszarami wiejskimi, dziedzictwa kulturowego oraz wzbogacenie publicznej debaty na temat polskiej wsi.
W ramach konkursu Kapituła oceni prace w dwóch kategoriach:
- Prace naukowe (m.in. prace doktorskie), popularno-naukowe i inne nienależące do tych dwóch kategorii, ale prezentujące szczególnie inspirujące i innowacyjne spojrzenie na problematykę rozwoju wsi;
- Prace prezentujące dorobek kulturowy kraju i regionu, opisujące inicjatywy lokalne, dziedzictwo historyczne wsi (monografie wsi, archiwalne zbiory zdjęć stanowiące element dokumentacji, pamiętniki) oraz prace ilustrujące przykład sukcesu w rozwoju polskiej wsi.
Zwycięzca w każdej z kategorii otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 5 tysięcy złotych. Nagrodzone prace będą mogły być wydane w postaci książkowej w Wydawnictwie Naukowym Scholar.
Termin nadsyłania prac mija 31 lipca 2022 r.
Konkurs obejmuje prace o bardzo szerokiej tematyce. We wcześniejszych edycjach nagradzane były prace z zakresu historii, kultury, ekonomii, socjologii, nauk przyrodniczych i rolniczych. Warunkiem jest jedynie powiązanie tematyczne z obszarami wiejskimi.
Dodatkowych informacji na temat konkursu udziela: Jakub Zieliński, e-mail: j.zielinski@fdpa.biz.pl tel. +48 695 116 110; +48 22 864 03 90; fax +48 22 864 03 61. Informacje na temat poprzednich edycji konkursu, Kapituły Konkursowej i laureatów można znaleźć na stronie internetowej www.fdpa.org.pl/konkurs-polska-wies oraz na www.facebook.com/Fundacja.FDPA.
Załączniki:
- Ogłoszenie o konkursie
- Regulamin konkursowy
- Klauzula informacyjna RODO
Zapłać w terminie za odbiór odpadów komunalnych. Termin kończy się 31 marca 2022 r.
Właściciel nieruchomości zobowiązany jest uiszczać raz na kwartał opłatę za odbiór odpadów komunalnych, w terminach:
- za I kwartał do 31 marca,
- za II kwartał do 30 czerwca,
- za III kwartał do 30 września,
- za IV kwartał do 31 grudnia,
z możliwością zapłaty z góry za kolejne kwartały danego roku.
Więcej informacji o opłatach za odbiór odpadów komunalnych znajduje się na stronie urzędu w zakładce: Stawki opłat i terminy płatności za odpady
Opłać w terminie podatek od środków transportowych. Termin kończy się 15 lutego 2022 r.
Podatek od środków transportowych płatny jest w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie:
- do dnia 15 lutego
- do dnia 15 września każdego roku.
Więcej informacji o podatku znajduje się na stronie urzędu w zakładce Zobowiązania podatkowe z tytułu podatku od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych
Opłać w terminie swoje podatki (od nieruchomości, rolny, leśny). Termin 1 raty podatku kończy się 15 marca 2022 r.
Osoby fizyczne mają obowiązek dokonywania opłat za podatek od nieruchomości, rolny i leśny w 4 ratach:
- I ratę podatku należy opłacić do 15 marca
- II ratę podatku należy opłacić do 15 maja
- III ratę podatku należy opłacić do 15 września
- IV ratę podatku należy opłacić do 15 listopada
Osoby prawne mają obowiązek dokonywania opłaty podatku od nieruchomości:
- do 31 stycznia
- do 15 dnia każdego miesiąca (w miesiącach: luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień)
Osoby prawne mają obowiązek dokonywanya opłat za podatek leśny i/lub rolny:
- do 15 marca
- do 15 maja
- do 15 września
- do 15 listopada
Więcej informacji o podatkach znajduje się na stronie urzędu w odpowiednim kaflu zakładki Rodzaje spraw i wnioski do pobrania.
Inauguracja XIX Ogólnokrajowego Konkursu Bezpieczne Gospodarstwo Rolne
Po raz kolejny Prezes Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zaprasza właścicieli gospodarstw indywidualnych, z których przynajmniej jeden z właścicieli jest objęty ubezpieczeniem społecznym rolników, do udziału Ogólnokrajowym Konkursie Bezpieczne Gospodarstwo Rolne.
Przedsięwzięcie realizowane jest od 2003 roku w ramach działań na rzecz zmniejszenia liczby wypadków i chorób zawodowych rolników. Współorganizatorami Konkursu są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Krajowy Ośrodek Wsparcia oraz Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. XIX Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne uzyskał Patronat Honorowy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.
Patronat medialny nad konkursem będą sprawowali: Agro Profil, Tygodnik Poradnik Rolniczy, Rolniczy Przegląd Techniczny oraz portale agronews.com.pl, wiescirolnicze.pl i gospodarz.pl.
Partnerem strategicznym przedsięwzięcia jest Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, a partnerem wspierającym Narodowy Instytut Kultury Wsi i Dziedzictwa Narodowego.
W osiemnastu dotychczasowych edycjach udział wzięło ponad 21 tysięcy gospodarstw indywidualnych, a ich laureaci otrzymali atrakcyjne nagrody rzeczowe i finansowe – w ubiegłym roku zwycięzca został uhonorowany ciągnikiem rolniczym o mocy 55 KM.
Celem Konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym. Udział w nim mogą brać właściciele zarówno dużych, jak i małych gospodarstw rolnych o różnych profilach produkcji.
Uczestnicząc w działaniu, rolnicy mają okazję do zaprezentowania swojego miejsca pracy i osiągnięć zawodowych, zdobycia cennych nagród, a przede wszystkim poddania gospodarstwa profesjonalnemu audytowi bezpieczeństwa pracy, który wykonują komisje konkursowe. Podczas eliminacji sprawdzą one, czy w ocenianym gospodarstwie stosowane są w praktyce zasady ochrony zdrowia i życia, a także czy wyeliminowane zostały w nim zagrożenia związane z wypadkami i chorobami zawodowymi.
W skład komisji konkursowych wchodzą specjaliści z zakresu bhp w rolnictwie reprezentujący Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Państwową Inspekcję Pracy, Ośrodki Doradztwa Rolniczego, Ochotniczą Straż Pożarną i inne instytucje działające w środowisku wiejskim.
Zastosowanie się do ich rad i uwag przyczynia się do wyeliminowania wielu zagrożeń w środowisku rolniczej pracy, a tym samym do zmniejszenia ryzyka wypadków i chorób zawodowych rolników oraz ich rodzin.
Warunkiem udziału w Konkursie jest podleganie ubezpieczeniu społecznemu rolników przez co najmniej jednego ze współwłaścicieli gospodarstwa rolnego.
Szczegółowe informacje o organizacji Konkursu można uzyskać w Placówce Terenowej KRUS w Siedlcach, ul. Brzeska 39 (tel. +48 25 640 46 17, e-mail: siedlce@krus.gov.pl).
Ważne terminy:
- 22.04.2022 r. – upływa termin zgłaszania udziału w Konkursie
- 08.07.2022 r. – zakończenie etapu wojewódzkiego
- lipiec/sierpień 2022 r. – wizytacja gospodarstw finałowych (termin uzależniony od sytuacji epidemicznej w kraju)
Regulamin konkursu
Zał. nr 1 do regulaminu - Formularz zgłoszeniowy
Zał. nr 2 do regulaminu - Arkusz oceny
78 rocznica Wielkiej Wsypy - Pamiętamy!
78 lat temu została przeprowadzona hitlerowska akcja - „Wielka Wsypa”, podczas której oprawcy aresztowali podziemie konspiracyjne w Mińsku Mazowieckim. Rodzina Sażyńskich za swój patriotyzm i oddanie ojczyźnie zapłaciła najwyższą cenę. Z pięcioosobowej rodziny, wydarzenia przeżyła tylko Stefania Sażyńska – matka trzech zamordowanych synów i męża, który zginął w obozie koncentracyjnym.
Stefania Sażyńska do końca swoich dni w 1992 r. pielęgnowała pamięć i dawała świadectwo prawdy o swych najbliższych i innych żołnierzach Armii Krajowej.
17 lutego każdego roku wracamy myślami do minionych wydarzeń i ludzi, którzy poświęcili własne życie dla wolnej Polski.
Szkoła Podstawowa w Starej Niedziałce z zaszczytem przyjęła patronat im. Rodziny Sażyńskich, dbając o organizację obchodów rocznicowych i innych wydarzeń patriotycznych. Uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej w Starej Niedziałce przygotowali krótki filmik o patriotyzmie i Rodzinie Sażyńskich, zachęcamy do obejrzenia: https://www.youtube.com/watch?v=jYnmrB0nfu8
Trwa rekrutacja do przedszkoli i pierwszych klas szkół podstawowych
Informujemy, że 21 lutego 2022 r. rozpoczęła się procedura rekrutacyjna do przedszkoli i 1 klas szkół podstawowych na terenie Gminy Mińsk Mazowiecki.
Przedszkole - ważne terminy
- 21-25 lutego 2022 r.: Złożenie deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w kolejnym roku szkolnym;
- 28 lutego 2022 r.: Ogłoszenie informacji o ilości wolnych miejsc na które prowadzona będzie rekrutacja;
- 01 –14 marca 2022 r.: Złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;
- do 18 marca 2022 r.: Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków i kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;
- 22 marca 2022 r. (do 16:00): Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;
- 23-25 marca 2022 r.: Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia;
- 31 marca 2022 r. (do 16:00): Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
Klasy pierwsze szkół podstawowych - ważne terminy
- 21-25 lutego 2022 r.: Rodzice dzieci realizujących obowiązkowe przygotowanie przedszkolne składają zgłoszenia, do klas pierwszych w obwodowej szkole podstawowej;
- 28 lutego 2022 r.: Ogłoszenie informacji o ilości wolnych miejsc na które prowadzona będzie rekrutacja;
- 01-14 marca 2022 r.: Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;
- do 18 marca 2022 r.: Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków i kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;
- 22 marca 2022 r. (do 16:00): Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;
- 23-25 marca 2022 r.: Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia;
- 31 marca 2022 r. (do 16:00): Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
Konkurs na najpiękniejszy ogródek lub przedogródek w Gminie Mińsk Mazowiecki
Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki zaprasza do udziału w konkursie na „Najpiękniejszy ogród i przedogródek w Gminie Mińsk Mazowiecki".
Czekamy na Państwa zgłoszenia do dnia 15 września 2022 r.
Laureaci konkursu otrzymają bony podarunkowe o wartości do 500 zł !
Bony uprawniają do zakupów w lokalnym markecie z akcesoriami do domu i ogrodu.
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest zgłoszenie swojego udziału poprzez złożenie do Organizatora wypełnionej karty zgłoszeniowej wraz ze zdjęciami ogrodu lub przedogródka.
Karta zgłoszeniowa stanowi Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Wójta Gminy Mińsk Mazowiecki Nr 34/2021 z dnia 22.04.2021 r.
Karty zgłoszeniowe (z załączonymi zdjęciami) można składać osobiście w Urzędzie Gminy Mińsk Mazowiecki ul. Józefa Chełmońskiego 14, 05-300 Mińsk Mazowiecki lub przesłać na adres e-mail gmina@minskmazowiecki.pl (wpisując w temacie wiadomości nazwę konkursu)
Lista laureatów wraz ze zdjęciami zgłoszonych w konkursie posesji (ogrodów i przedogródków) będą podlegać publikacji na stronie internetowej urzędu gminy www.minskmazowiecki.pl, w prasie lokalnej i na Facebook @gminammz.
Celem konkursu jest upowszechnienie postaw i działań proekologicznych wśród społeczności gminnej oraz budowanie poczucia wspólnej odpowiedzialności za Ziemię, poczynając od dbałości o swoje najbliższe otoczenie, jednocześnie zwiększając walory estetyczne i wizerunkowe poszczególnych miejscowości, co w konsekwencji uatrakcyjnia wizerunek całej gminy.
Wyniki konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości do dnia 30 września 2022 r.
Jeżeli pojawią się dodatkowe pytania, prosimy o kontakt z Panią Anną Zabłocką telefoniczny +48 25 756 25 13 lub pisząc na adres e-mail: gmina@minskmazowiecki.pl.
- Regulamin konkursu
- Zgłoszenie udziału w konkursie - plik edytowalny
- Zgłoszenie udziału w konkursie
- Ogłoszenie o konkursie
𝐗 𝐑𝐚𝐣𝐝 𝐏𝐨𝐣𝐚𝐳𝐝𝐨́𝐰 𝐙𝐚𝐛𝐲𝐭𝐤𝐨𝐰𝐲𝐜𝐡 𝐩𝐨 𝐙𝐢𝐞𝐦𝐢 𝐌𝐢𝐧́𝐬𝐤𝐢𝐞𝐣
- 8:00-9:30 rejestracja uczestników
- 9:30-9:50 odprawa uczestników rajdu
- 10:00 start pierwszej załogi
- 10:10-11:40 próba sprawnościowo-zręcznościowa na terenie Szkoły Podstawowej w Hucie Mińskiej
- 11:00-13:00 zwiedzanie Siennickiego Muzeum Szkolnego
- 15:30 meta pierwszych załóg
- 17:30 rozdanie nagród i zakończenie rajdu
Wydarzenie zostało objęte honorowym patronatem Wójta Gminy Mińsk Mazowiecki i Burmistrza Miasta Mińsk Mazowiecki