Nawigacja

Treść Strony

XIV edycja konkursu „Polska wieś – dziedzictwo i przyszłość

Celem konkursu jest promocja polskiego rolnictwa, problematyki związanej z obszarami wiejskimi, dziedzictwa kulturowego oraz wzbogacenie publicznej debaty na temat polskiej wsi.

W ramach konkursu Kapituła oceni prace w dwóch kategoriach:

  • Prace naukowe (m.in. prace doktorskie), popularno-naukowe i inne nienależące do tych dwóch kategorii, ale prezentujące szczególnie inspirujące i innowacyjne spojrzenie na problematykę rozwoju wsi;
  • Prace prezentujące dorobek kulturowy kraju i regionu, opisujące inicjatywy lokalne, dziedzictwo historyczne wsi (monografie wsi, archiwalne zbiory zdjęć stanowiące element dokumentacji, pamiętniki) oraz prace ilustrujące przykład sukcesu w rozwoju polskiej wsi.

Zwycięzca w każdej z kategorii otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 5 tysięcy złotych. Nagrodzone prace będą mogły być wydane w postaci książkowej w Wydawnictwie Naukowym Scholar.

Termin nadsyłania prac mija 31 lipca 2022 r.

Konkurs obejmuje prace o bardzo szerokiej tematyce. We wcześniejszych edycjach nagradzane były prace z zakresu historii, kultury, ekonomii, socjologii, nauk przyrodniczych i rolniczych. Warunkiem jest jedynie powiązanie tematyczne z obszarami wiejskimi.

Dodatkowych informacji na temat konkursu udziela: Jakub Zieliński, e-mail: j.zielinski@fdpa.biz.pl  tel. +48 695 116 110; +48 22 864 03 90; fax +48 22 864 03 61. Informacje na temat poprzednich edycji konkursu, Kapituły Konkursowej i laureatów można znaleźć na stronie internetowej www.fdpa.org.pl/konkurs-polska-wies oraz na www.facebook.com/Fundacja.FDPA.

Plakat konkursowy - treść została zamieszczona powyżej w opisie konkursu

Załączniki:

  • Ogłoszenie o konkursie (PDF)
  • Regulamin konkursowy (PDF)
  • Klauzula informacyjna RODO (PDF)

Zapłać w terminie za odbiór odpadów komunalnych. Termin kończy się 31 marca 2022 r.

Właściciel nieruchomości zobowiązany jest uiszczać raz na kwartał opłatę za odbiór odpadów komunalnych, w terminach:

  • za I kwartał  do 31 marca,
  • za II kwartał do 30 czerwca,
  • za III kwartał do 30 września,
  • za IV kwartał do 31 grudnia,

z możliwością zapłaty z góry za kolejne kwartały danego roku.

Więcej informacji o opłatach za odbiór odpadów komunalnych znajduje się na stronie urzędu w zakładce: Stawki opłat i terminy płatności za odpady

Opłać w terminie podatek od środków transportowych. Termin kończy się 15 lutego 2022 r.

Podatek od środków transportowych płatny jest w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie:

  • do dnia 15 lutego
  • do dnia 15 września każdego roku.

Więcej informacji o podatku znajduje się na stronie urzędu w zakładce Zobowiązania podatkowe z tytułu podatku od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych

Opłać w terminie swoje podatki (od nieruchomości, rolny, leśny). Termin 1 raty podatku kończy się 15 marca 2022 r.

Osoby fizyczne mają obowiązek dokonywania opłat za podatek od nieruchomości, rolny i leśny w 4 ratach:

  • I ratę podatku należy opłacić do 15 marca 
  • II ratę podatku należy opłacić do 15 maja
  • III ratę podatku należy opłacić do 15 września
  • IV ratę podatku należy opłacić do 15 listopada

Osoby prawne mają obowiązek dokonywania opłaty podatku od nieruchomości:

  • do 31 stycznia 
  • do 15 dnia każdego miesiąca (w miesiącach: luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień)

Osoby prawne mają obowiązek dokonywanya opłat za podatek leśny i/lub rolny:

  • do 15 marca 
  • do 15 maja
  • do 15 września
  • do 15 listopada

Więcej informacji o podatkach znajduje się na stronie urzędu w odpowiednim kaflu zakładki Rodzaje spraw i wnioski do pobrania.

Inauguracja XIX Ogólnokrajowego Konkursu Bezpieczne Gospodarstwo Rolne

Po raz kolejny Prezes Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zaprasza właścicieli gospodarstw indywidualnych, z których przynajmniej jeden z właścicieli jest objęty ubezpieczeniem społecznym rolników, do udziału Ogólnokrajowym Konkursie Bezpieczne Gospodarstwo Rolne.

Przedsięwzięcie realizowane jest od 2003 roku w ramach działań na rzecz zmniejszenia liczby wypadków i chorób zawodowych rolników. Współorganizatorami Konkursu są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Krajowy Ośrodek Wsparcia oraz Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. XIX Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne uzyskał Patronat Honorowy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.

Patronat medialny nad konkursem będą sprawowali: Agro Profil, Tygodnik Poradnik Rolniczy, Rolniczy Przegląd Techniczny oraz portale agronews.com.pl, wiescirolnicze.pl i gospodarz.pl.

Partnerem strategicznym przedsięwzięcia jest Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, a partnerem wspierającym  Narodowy Instytut Kultury Wsi i Dziedzictwa Narodowego.

W osiemnastu dotychczasowych edycjach udział wzięło ponad 21 tysięcy gospodarstw indywidualnych, a ich laureaci otrzymali atrakcyjne nagrody rzeczowe i finansowe – w ubiegłym roku zwycięzca został uhonorowany ciągnikiem rolniczym o mocy 55 KM. 

Celem Konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym. Udział w nim mogą brać właściciele zarówno dużych, jak i małych gospodarstw rolnych o różnych profilach produkcji.

Uczestnicząc w działaniu, rolnicy mają okazję do zaprezentowania swojego miejsca pracy i osiągnięć zawodowych, zdobycia cennych nagród, a przede wszystkim poddania gospodarstwa profesjonalnemu audytowi bezpieczeństwa pracy, który wykonują komisje konkursowe. Podczas eliminacji sprawdzą one, czy w ocenianym gospodarstwie stosowane są w praktyce zasady ochrony zdrowia i życia, a także czy wyeliminowane zostały w nim zagrożenia związane z wypadkami i chorobami zawodowymi.

W skład komisji konkursowych wchodzą specjaliści z zakresu bhp w rolnictwie reprezentujący Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Państwową Inspekcję Pracy, Ośrodki Doradztwa Rolniczego, Ochotniczą Straż Pożarną i inne instytucje działające w środowisku wiejskim.

Zastosowanie się do ich rad i uwag przyczynia się do wyeliminowania wielu zagrożeń w środowisku rolniczej pracy, a tym samym do zmniejszenia ryzyka wypadków i chorób zawodowych rolników oraz ich rodzin.

Warunkiem udziału w Konkursie jest podleganie ubezpieczeniu społecznemu rolników przez co najmniej jednego ze współwłaścicieli gospodarstwa rolnego.

Szczegółowe informacje o organizacji Konkursu można uzyskać w Placówce Terenowej KRUS w Siedlcach, ul. Brzeska 39 (tel. +48 25 640 46 17, e-mail: siedlce@krus.gov.pl).

Ważne terminy: 

  • 22.04.2022 r. – upływa termin zgłaszania udziału w Konkursie
  • 08.07.2022 r. – zakończenie etapu wojewódzkiego
  • lipiec/sierpień 2022 r. – wizytacja gospodarstw finałowych (termin uzależniony od sytuacji epidemicznej w kraju)

Regulamin konkursu
Zał. nr 1 do regulaminu - Formularz zgłoszeniowy
Zał. nr 2 do regulaminu - Arkusz oceny

78 rocznica Wielkiej Wsypy - Pamiętamy!

78 lat temu została przeprowadzona hitlerowska akcja - „Wielka Wsypa”, podczas której oprawcy aresztowali podziemie konspiracyjne w Mińsku Mazowieckim. Rodzina Sażyńskich za swój patriotyzm i oddanie ojczyźnie zapłaciła najwyższą cenę. Z pięcioosobowej rodziny, wydarzenia przeżyła tylko Stefania Sażyńska – matka trzech zamordowanych synów i męża, który zginął w obozie koncentracyjnym.

Stefania Sażyńska do końca swoich dni w 1992 r. pielęgnowała pamięć i dawała świadectwo prawdy o swych najbliższych i innych żołnierzach Armii Krajowej.

17 lutego każdego roku wracamy myślami do minionych wydarzeń i ludzi, którzy poświęcili własne życie dla wolnej Polski.

Szkoła Podstawowa w Starej Niedziałce z zaszczytem przyjęła patronat im. Rodziny Sażyńskich, dbając o organizację obchodów rocznicowych i innych wydarzeń patriotycznych. Uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej w Starej Niedziałce przygotowali krótki filmik o patriotyzmie i Rodzinie Sażyńskich, zachęcamy do obejrzenia: https://www.youtube.com/watch?v=jYnmrB0nfu8

 

Trwa rekrutacja do przedszkoli i pierwszych klas szkół podstawowych

Informujemy, że 21 lutego 2022 r. rozpoczęła się procedura rekrutacyjna do przedszkoli i 1 klas szkół podstawowych na terenie Gminy Mińsk Mazowiecki. 

Przedszkole - ważne terminy

  • 21-25 lutego 2022 r.: Złożenie deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w kolejnym roku szkolnym; 
  • 28 lutego 2022 r.: Ogłoszenie informacji o ilości wolnych miejsc na które prowadzona będzie rekrutacja;
  • 01 –14 marca 2022 r.: Złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;
  • do 18 marca  2022 r.: Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej  dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków i kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;
  • 22 marca  2022 r. (do 16:00): Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;
  • 23-25 marca  2022 r.: Potwierdzenie przez  rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia;
  • 31 marca 2022 r. (do 16:00): Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów  przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

Klasy pierwsze szkół podstawowych - ważne terminy

  • 21-25 lutego 2022 r.: Rodzice dzieci realizujących obowiązkowe przygotowanie przedszkolne składają zgłoszenia, do klas pierwszych w obwodowej szkole podstawowej;
  • 28  lutego 2022 r.: Ogłoszenie informacji o ilości wolnych miejsc na które prowadzona będzie rekrutacja;
  • 01-14 marca 2022 r.: Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej  wraz  z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;
  • do 18 marca 2022 r.: Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków i kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;
  • 22 marca 2022 r. (do 16:00): Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;
  • 23-25 marca 2022 r.: Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia;
  • 31 marca 2022 r. (do 16:00): Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną  listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

Procedura rekrutacyjna jest realizowana na podstawie Zarządzenia Nr 5/2022 Wójta Gminy Mińsk Mazowiecki z dnia 17 stycznia 2022 r. w sprawie ustalenia  terminów przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów do przedszkoli i do oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz do klas pierwszych publicznych szkól podstawowych, dla których Gmina Mińsk Mazowiecki jest organem prowadzącym, na rok szkolny 2022/2023.

Kontakt do Szkół Podstawowych i Przedszkola z terenu Gminy Mińsk Mazowiecki znajduje się w zakładce Urząd/Edukacja

Konkurs na najpiękniejszy ogródek lub przedogródek w Gminie Mińsk Mazowiecki

Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki zaprasza do udziału w konkursie na „Najpiękniejszy ogród i przedogródek w Gminie Mińsk Mazowiecki".

Czekamy na Państwa zgłoszenia do dnia 15 września 2022 r.

Laureaci konkursu otrzymają bony podarunkowe o wartości do 500 zł !
Bony uprawniają do zakupów w lokalnym markecie z akcesoriami do domu i ogrodu. 

Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest zgłoszenie swojego udziału poprzez złożenie do Organizatora wypełnionej karty zgłoszeniowej wraz ze zdjęciami ogrodu lub przedogródka. 
Karta zgłoszeniowa stanowi Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Wójta Gminy Mińsk Mazowiecki Nr 34/2021 z dnia 22.04.2021 r.

Karty zgłoszeniowe (z załączonymi zdjęciami) można składać osobiście w Urzędzie Gminy Mińsk Mazowiecki ul. Józefa Chełmońskiego 14, 05-300 Mińsk Mazowiecki lub przesłać na adres e-mail gmina@minskmazowiecki.pl (wpisując w temacie wiadomości nazwę konkursu)

Lista laureatów wraz ze zdjęciami zgłoszonych w konkursie posesji (ogrodów i przedogródków) będą podlegać publikacji na stronie internetowej urzędu gminy www.minskmazowiecki.pl, w prasie lokalnej i na Facebook @gminammz.

Celem konkursu jest upowszechnienie postaw i działań proekologicznych wśród społeczności gminnej oraz budowanie poczucia wspólnej odpowiedzialności za Ziemię, poczynając od dbałości o swoje najbliższe otoczenie, jednocześnie zwiększając walory estetyczne i wizerunkowe poszczególnych miejscowości, co w konsekwencji uatrakcyjnia wizerunek całej gminy.

Wyniki konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości do dnia 30 września 2022 r.

Jeżeli pojawią się dodatkowe pytania, prosimy o kontakt z Panią Anną Zabłocką telefoniczny +48 25 756 25 13 lub pisząc na adres e-mail: gmina@minskmazowiecki.pl

  • Regulamin konkursu (PDF)
  • Zgłoszenie udziału w konkursie - plik edytowalny (DOCX)
  • Zgłoszenie udziału w konkursie (PDF)
  • Ogłoszenie o konkursie (PDF)

𝐗 𝐑𝐚𝐣𝐝 𝐏𝐨𝐣𝐚𝐳𝐝𝐨́𝐰 𝐙𝐚𝐛𝐲𝐭𝐤𝐨𝐰𝐲𝐜𝐡 𝐩𝐨 𝐙𝐢𝐞𝐦𝐢 𝐌𝐢𝐧́𝐬𝐤𝐢𝐞𝐣

Zapraszamy na X Rajd Pojazdów Zabytkowych po Ziemi Mińskiej, który odbędzie się w sobotę 4 czerwca 2022 r.
 
 
𝐁𝐚𝐳𝐚 𝐫𝐚𝐣𝐝𝐮:
ZSZ nr 2 "Mechanik", ul. Gen. K. Sosnkowskiego 43, 05-300 Mińsk Mazowiecki
 
𝐏𝐥𝐚𝐧 𝐰𝐲𝐝𝐚𝐫𝐳𝐞𝐧𝐢𝐚:
  • 8:00-9:30 rejestracja uczestników
  • 9:30-9:50 odprawa uczestników rajdu
  • 10:00 start pierwszej załogi
  • 10:10-11:40 próba sprawnościowo-zręcznościowa na terenie Szkoły Podstawowej w Hucie Mińskiej
  • 11:00-13:00 zwiedzanie Siennickiego Muzeum Szkolnego
  • 15:30 meta pierwszych załóg
  • 17:30 rozdanie nagród i zakończenie rajdu

Wydarzenie zostało objęte honorowym patronatem Wójta Gminy Mińsk Mazowiecki i Burmistrza Miasta Mińsk Mazowiecki