Menu
Odnośniki
- Profil w serwisie Facebook
-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu -
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Odnośniki
- Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki
Nawigacja
Treść Strony
Możliwość przekazania 1,5% podatku rolnego na rzecz wybranego podmiotu uprawnionego
Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 13 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o podatku rolnym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 1450), od 1 stycznia 2024 r. podatnicy podatku rolnego – osoby fizyczne oraz rolnicze spółdzielnie produkcyjne – mają możliwość złożenia wniosku o przekazanie 1,5% należnego podatku rolnego na rzecz wybranego podmiotu uprawnionego.
Zgodnie z przepisami:
-
Wniosek składa się do właściwego organu podatkowego – wójta, burmistrza lub prezydenta miasta – od 1 marca do 15 listopada danego roku podatkowego.
-
Lista podmiotów uprawnionych publikowana jest co roku do końca lutego przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. W 2025 r. znajdują się na niej:
-
Krajowy Związek Rewizyjny Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych
-
OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych
-
-
Wniosek należy sporządzić na formularzu określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów.
Wzór wniosku oraz szczegółowe zasady składania dostępne są w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2023 r.
👉 Rozporządzenie Ministra Finansów – Dz. U. z 2023 r. poz. 2821
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, organ podatkowy przekaże kwotę 1,5% należnego podatku rolnego (pomniejszoną o koszty przelewu) na wskazany rachunek podmiotu uprawnionego do dnia 31 grudnia danego roku podatkowego.
Procedura ta obowiązuje po raz pierwszy w roku 2025.
- Pismo Wojewody Mazowieckiego z dnia 12 maja 2025 r. dotyczącego możliwości składania przez podatników podatku rolnego wniosku o przekazanie 1,5 % należnego podatku rolnego na rzecz wybranego podmiotu uprawnionego