Menu
Odnośniki
- Profil w serwisie Facebook
-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu -
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Odnośniki
- Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki
Nawigacja
Treść Strony
Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Wniosek o zameldowanie decyzją administracyjną składa się w sytuacji:
- gdy nie jest uregulowany stan prawny lokalu,
- gdy nie jest możliwe uzyskanie potwierdzenie pobytu w lokalu przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.
- jeżeli dane zgłoszone do zameldowania budzą wątpliwości
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
Wymagane dokumenty:
- Podanie z umotywowanym wyjaśnieniem, dlaczego wnioskodawca nie mógł tego obowiązku dokonać w trybie czynności materialno-technicznej,
- Wypełniony formularz (druk) meldunkowy,
- Tytuł prawny do lokalu, w którym zameldowanie ma nastąpić (do wglądu), którego kserokopię należy dołączyć do podania.
- Inne dokumenty potwierdzające fakty opisane we wniosku i mogące mieć wpływ na wyjaśnienie sprawy, ustalenie stron postępowania.
- Jeżeli wniosek składany jest w czyimś imieniu – dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa – oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.
Opłata:
- Decyzja o zameldowaniu nie podlega opłacie.
- W przypadku działania przez pełnomocnika: 17 zł (od każdego stosunku pełnomocnictwa).
- Zwolnione z opłaty skarbowej są między innymi dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia; poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów oraz pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, wstępnym, zstępnym lub rodzeństwu
Sposób załatwienia sprawy:
Po złożeniu przez osobę zainteresowaną podania, Wójt prowadzi postępowanie wyjaśniające.
Postępowanie wyjaśniające to w szczególności:
- badanie legalność pobytu osoby w lokalu,
- przesłuchanie strony oraz świadków,
- przeprowadzenie kontroli meldunkowej.
Postępowanie wyjaśniające kończy decyzja administracyjna o zameldowaniu lub o odmowie zameldowania osoby.
Termin załatwienia sprawy:
- Wójt Gminy jest obowiązany wydać decyzję nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy od daty złożenia podania
- Termin ten może zostać przedłużony, jednakże organ obowiązany jest takim przypadku zawiadomić strony o niezałatwieniu sprawy w terminie i wyznaczyć nowy termin jej załatwienia.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie składa się za pośrednictwem Wójta do Wojewody w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.
- autor: Lidia Nowak - ewidencja ludności i rejestr wyborców