Menu
Odnośniki
- Profil w serwisie Facebook
-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu -
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Odnośniki
- Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki
Nawigacja
Treść Strony
Wymeldowanie z pobytu stałego
Należy wymeldować się najpóźniej w dniu, w którym wyprowadzasz się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały.
Pamiętaj, że możesz dokonać wymeldowania podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu
(urzędnik zamelduje Cię wtedy w nowym miejscu i automatycznie wymelduje z poprzedniego miejsca pobytu).
Pamiętaj, że gdy zgłosisz zgon w urzędzie stanu cywilnego — osoba zmarła zostanie automatycznie wymeldowana. Nie musisz oddzielnie zgłaszać wymeldowania osoby zmarłej.
Czy musisz to zrobić osobiście:
Możesz wymeldować się osobiście lub może to zrobić w twoim imieniu pełnomocnik.
Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny — wymeldowują osobę, która nie ma zdolności do czynności prawnych (na przykład osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13. roku życia) lub osobę, która ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (na przykład osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13. do 18. roku życia).
Co przygotować:
- dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport),
- formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego - możesz go pobrać i wypełnić w domu lub formularz możesz otrzymać w urzędzie gminy.
Gdzie zgłosić wymeldowanie z pobytu stałego:
- w urzędzie gminy właściwej dla twojego obecnego miejsca pobytu stałego, Urząd Gminy Mińsk Mazowiecki, p. 17
- w urzędzie gminy, na obszarze której będziesz teraz mieszkać — możesz się wymeldować automatycznie podczas meldowania się w nowym miejscu pobytu.
Opłata:
Usługa jest bezpłatna.
Jeżeli potrzebujesz zaświadczenia o wymeldowaniu musisz złożyć wniosek w tej sprawie i opłacić 17 zł.
Ile będziesz czekać:
Urzędnik wymelduje cię od razu po otrzymaniu twojego zgłoszenia.
- autor: Lidia Nowak - ewidencja ludności i rejestr wyborców