Nawigacja

Treść Strony

Ogłoszenie o możliwości składania wniosków o dofinansowanie demontażu, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest w 2025 roku

Gmina Mińsk Mazowiecki planuje ubiegać się o przyznanie środków w formie dotacji na dofinansowanie demontażu, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na rok 2025. Dlatego też informujemy o możliwości składania wniosków o dofinansowanie ww. zadań.

O udzielenie dofinansowania wystąpić mogą osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej (w tym również wspólnoty mieszkaniowe).

Środki Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie mogą być przeznaczone na wykonanie nowych pokryć dachowych, natomiast dofinansowanie obejmuje koszty: demontażu płyt azbestowych, przewiezienia azbestu z miejsca demontażu do miejsca unieszkodliwienia oraz samego unieszkodliwienia. Prace związane z ww. zadaniem prowadzone będą przez firmę wskazaną przez Gminę.

Wobec powyższego osoby fizyczne (nie prowadzące działalności gospodarczej) zainteresowane udziałem w zadaniu, proszone są o złożenie stosownych wniosków wraz z kompletem wymaganych załączników. Druki wniosków można pobrać ze strony internetowej www.bip.minskmazowiecki.pl lub w pokoju nr 11.

Wypełnione wnioski wraz z załącznikami należy składać w nieprzekraczalnym terminie do 10 lutego 2025 roku osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki ul. Chełmońskiego 14 w Mińsku Mazowieckim w godzinach pracy urzędu lub w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem skrzynki ePuap adres ESP: /6i99j9rde7/SkrytkaESP (Pismo oraz załączniki wnoszone w formie dokumentu elektronicznego powinny zostać podpisane przez stronę albo jej przedstawiciela ustawowego lub pełnomocnika kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo za pomocą profilu zaufanego).

Jednocześnie zachęcamy, aby termin osobistej wizyty w urzędzie uzgodnić telefoniczne z pracownikiem merytorycznym (tel. 25 756 25 31).

Do dofinansowania zakwalifikowane zostaną tylko kompletne wnioski, wypełnione prawidłowo - według kolejności złożenia. W ramach powyższego zostanie opracowana lista wniosków zakwalifikowanych do realizacji. W przypadku dużej liczby zgłoszeń zostanie stworzona lista rezerwowa.

Demontaż wyrobów zawierających azbest oraz odbiór płyt azbestowych nastąpi w terminie uzgodnionym pomiędzy właścicielem, zarządcą lub użytkownikiem budynku, a firmą wykonująca usługę – wskazaną przez gminę Mińsk Mazowiecki.

Informujemy, iż demontaż pokryć azbestowych związany jest z obowiązkowym zgłoszeniem przez wnioskodawcę do Starostwa Powiatowego w Mińsku Mazowieckim Wydział Architektury i Budownictwa  zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych.

Z up. Wójta

Urszula Milewska

Naczelnik Wydziału

Planowania i Środowiska

Banery