Linki

Banery

  • Rekrutacja do przedszkoli w gminie Mińsk Mazowiecki
  • Monitoring Jakości Powietrza
  • Ostrzeżenia pogodowe
  • mapa gminy mińsk mazowiecki
  • logotyp gminy
  • Ogólnopolska Karta Seniora

Nawigacja

Treść Strony

Zameldowanie na pobyt stały/czasowy (dla cudzoziemców)

Cudzoziemiec przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany wykonywać obowiązek meldunkowy

  1. najpóźniej w 4 dniu, licząc od dnia przybycia do miejsca pobytu w Polsce, lub
  2.  w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do miejsca pobytu czasowego w Polsce (dla obywateli państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub członków rodziny obywatela UE, dla obywateli państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub członków rodziny takiego cudzoziemca, dla obywateli Konfederacji Szwajcarskiej lub członków rodziny takiego cudzoziemca.

Jeżeli pobyt nie przekracza 30 dni (lub 3 miesięcy dla obywateli państw z pkt. 2) pobytu nie rejestruje się

  • Pamiętaj, że nie możesz przebywać w Polsce dłużej, niż wynika to z dokumentu, który potwierdza prawo pobytu w Polsce
  • Przy rejestracji pobytu zostanie nadany numer PESEL jeżeli wcześniej nie został nadany

Co musisz przygotować:

  • formularz zgłoszenia pobytu czasowego - możesz go pobrać i wypełnić w domu lub wniosek ten możesz otrzymać w urzędzie gminy,
  • jeśli jesteś właścicielem lub masz inny tytuł prawny do lokalu, w którym chcesz się zameldować - przynieś dokument, który to potwierdzi. Takim dokumentem może być na przykład: umowa cywilnoprawna (na przykład umowa najmu), wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu,
  • jeśli nie jesteś właścicielem i nie masz też innego tytułu prawnego do lokalu, w którym chcesz się zameldować - na formularzu zgłoszenia pobytu musi się podpisać i potwierdzić Twój pobyt osoba, która dysponuje tytułem prawnym do lokalu. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu musisz przedstawić do wglądu w urzędzie.

Ponadto następujące dokumenty:

  • ważny dokument podróży lub inny ważny dokument, który potwierdzi Twoją tożsamość i obywatelstwo,
  • wizę, lub dokument legalizujący prawo pobytu w Polsce (np. karta pobytu, decyzja, stempel w paszporcie który potwierdza złożenie wniosku o udzielenie pozwolenia na pobyt)
  • ważny dokument, który potwierdzi prawo stałego pobytu, lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej, lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu (jeśli nie masz takiego zaświadczenia, złóż oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu, na terytorium Polski),
  • ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej albo ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej.

Gdzie musisz zgłosić zameldowanie na pobyt czasowy:
W urzędzie gminy, na obszarze której będziesz teraz mieszkać.
Urząd Gminy Mińsk Mazowiecki p.17.

Opłata:
Usługa zameldowania jest bezpłatna,
opłata za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy wynosi 17 zł.

Jaki jest termin realizacji:
Urzędnik zamelduje Cię od razu po otrzymaniu Twojego zgłoszenia. Jeśli chcesz dostać potwierdzenie zameldowania, złóż wniosek o zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy.

Metryka

  • AutorLidia Nowak - ewidencja ludności i rejestr wyborców

Załączniki:

  • Zgłoszenie pobytu czasowego (DOCX)
  • Zgłoszenie pobytu stałego (DOCX)
  • Pełnomocnictwo - Plik DOC (DOC) 25kB

Metryka

  • AutorLidia Nowak - ewidencja ludności i rejestr wyborców

Banery