Nawigacja

Treść Strony

Osoby z niepełnosprawnością mogą skorzystać z nieodpłatnych porad prawnych lub porad obywatelskich telefonicznie, mail'owo lub w miejscu zamieszkania

Informujemy, że osoby niepełnosprawne, które nie mają możliwości przybycia do punktu nieodpłatnych porad prawnych lub nieodpłatnych porad obywatelskich, mogą, na podstawie art. 8 ust. 8 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, skorzystać z porady za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość (np. mail, telefon), a także poza punktem (w miejscu wyposażonym w urządzenia do komunikowania się, przystosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych lub w miejscu zamieszkania).

Wizyty realizowane są w dniach i godzinach pracy punktów porad. Przed udzieleniem porady w innym miejscu niż punkt, prawnik lub doradca obywatelski kontaktuje się z osobą potrzebującą, aby ustalić termin wizyty.

Aby skorzystać z takiej formy porady, osoba niepełnosprawna składa oświadczenie, o którym mowa w ustawie, do Starostwa Powiatowego (w wersji papierowej lub podpisany elektronicznie).  We wniosku o udzielenie porady należy wskazać także okoliczności uzasadniające udzielenie porady na odległość lub poza punktem porad oraz preferowane formy kontaktu z prawnikiem.

Ponieważ osoby niepełnosprawne mogą mieć problemy także ze złożeniem takiego oświadczenia, oświadczenia mogą być przekazywane m.in. osobom pozostającym z nimi w kontakcie (w ośrodku pomocy społecznej, opiekunom itp.).  Wniosek osoby niepełnosprawnej z oświadczeniem może być odebrany z GOPS/MOPS przez prawnika udzielającego porady lub pracownika Starostwa po wpłynięciu od Państwa informacji telefonicznej: +48 25 756 40 77 lub mailowej: npp@powiatminski.pl;  że został u Państwa złożony.

  • Wzór wniosku o wraz z oświadczeniem. (DOCX)

Banery

baner toplayer
plakat promocyjny na wydarzenie "Wianki"