Linki

Banery

  • Rekrutacja do przedszkoli w gminie Mińsk Mazowiecki
  • Monitoring Jakości Powietrza
  • Ostrzeżenia pogodowe
  • mapa gminy mińsk mazowiecki
  • logotyp gminy
  • Ogólnopolska Karta Seniora

Nawigacja

Treść Strony

Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej

Wniosek o zameldowanie decyzją administracyjną składa się w sytuacji:

  • gdy nie jest uregulowany stan prawny lokalu,
  • gdy nie jest możliwe uzyskanie potwierdzenie pobytu w lokalu przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.
  • jeżeli dane zgłoszone do zameldowania budzą wątpliwości

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego

Wymagane dokumenty:

  • Podanie z umotywowanym wyjaśnieniem, dlaczego wnioskodawca nie mógł tego obowiązku dokonać w trybie czynności materialno-technicznej,
  • Wypełniony formularz (druk) meldunkowy,
  • Tytuł prawny do lokalu, w którym zameldowanie ma nastąpić (do wglądu), którego kserokopię należy dołączyć do podania.
  • Inne dokumenty potwierdzające fakty opisane we wniosku i mogące mieć wpływ na wyjaśnienie sprawy, ustalenie stron postępowania.
  • Jeżeli wniosek składany jest w czyimś imieniu – dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa – oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.

Opłata:

  • Decyzja o zameldowaniu nie podlega opłacie.
  • W przypadku działania przez pełnomocnika: 17 zł (od każdego stosunku pełnomocnictwa).
  • Zwolnione z opłaty skarbowej są między innymi dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia; poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów oraz pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, wstępnym, zstępnym lub rodzeństwu

Sposób załatwienia sprawy:
Po złożeniu przez osobę zainteresowaną podania, Wójt prowadzi postępowanie wyjaśniające.
Postępowanie wyjaśniające to w szczególności:

  • badanie legalność pobytu osoby w lokalu, 
  • przesłuchanie strony oraz świadków, 
  • przeprowadzenie kontroli meldunkowej.

Postępowanie wyjaśniające kończy decyzja administracyjna o zameldowaniu lub o odmowie zameldowania osoby.

Termin załatwienia sprawy:

  • Wójt Gminy jest obowiązany wydać decyzję nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy od daty złożenia podania
  • Termin ten może zostać przedłużony, jednakże organ obowiązany jest takim przypadku zawiadomić strony o niezałatwieniu sprawy w terminie i wyznaczyć nowy termin jej załatwienia.

Tryb odwoławczy:
Odwołanie składa się za pośrednictwem Wójta do Wojewody w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.

Metryka

  • AutorLidia Nowak - ewidencja ludności i rejestr wyborców

Załączniki:

  • Zgłoszenie pobytu stałego (PDF)
  • Pełnomocnictwo - Plik PDF (PDF) 97.06kB
  • Pełnomocnictwo - Plik DOC (DOC) 25kB

Metryka

  • AutorLidia Nowak - ewidencja ludności i rejestr wyborców

Banery