Nawigacja

Treść Strony

Ostatnie, wolne miejsca na liście dofinansowań do wymiany kotłów na biomasę (pellet)!

Informujemy, że Gmina Mińsk Mazowiecki posiada jeszcze ostatnie wolne miejsca w programie pn. „Ograniczenie niskiej emisji poprzez wymianę urządzeń grzewczych w Gminie Mińsk Mazowiecki”- wymiana kotłów na biomasę.

W ramach przeprowadzonego postępowania przetargowego wyłoniony został Wykonawca robót tj.  Ergo Ekologia Spółka z o.o. z siedzibą przy ul. K. Gierdziejewskiego 7 lok. 17, 02-495 Warszawa. Zaplanowano realizację montażu kompletnych instalacji w terminie do 20 października 2022 r. Przedstawione w ofercie Wykonawcy kotły przeznaczone do montażu w budynkach mieszkalnych to kotły  producenta: GREŃ  SP. J. - model kotła EG-PELLET MINI F3.

Mieszkaniec Gminy, który chce wziąć udział w programie zobowiązany jest do wpłaty wkładu własnego tj. kwoty 4 600 zł.

Szczegółowe informacje na temat programu dostępne są w Urzędzie Gminy Mińsk Mazowiecki  - tel. +48 25 756 25 23. Prosimy o pilne zgłoszenia.

Prośba o ograniczenie poboru wody z sieci wodociągowej

W związku z zbrakiem opadów atmosferycznych orazzwiększonym poborem wody Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej w Mińsku Mazowieckim zwraca się z prośbą do wszystkich mieszkńców gminy o ograntczenie poboru wody z sieci wodociągowej do celów poza socjalno-bytowych, zwłaszcza o zaprzestanie podlewania zieleńców z sieci wodociągowej.

W okresach zwiększonych poborów wody na niektórych odcinkach sieci wodociągowej, może nastąpić całkowity spadek ciŚnienia w rurociągach, co pozbawia mieszkańców gminy jakiegokolwiek źródła zaopatrzenia w wodę do celów bytowych.

  • Prośba Kierownika GZGK w Mińsku Mazowieckim (PDF)

Informacja o przystąpieniu do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

Informujemy o przystąpieniu do sporządzenia projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego:

Osoby zainteresowane mogą składać wnioski do ww. projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w terminie do dnia 19 sierpnia 2022 r.

Posiadasz szambo lub przydomową oczyszczalnie ścieków? Koniecznie przeczytaj.

Przypominamy, że w przypadku posiadania zbiornika bezodpływowego na nieczystości ciekłe (szamba) lub przydomowej oczyszczalni ścieków bytowych właściciel nieruchomości ma obowiązek posiadania umowy na wywóz nieczystości ciekłych lub osadów ściekowych z oczyszczalni.

Umowa może być zawarta jedynie z przedsiębiorcą, który posiada stosowne zezwolenie na prowadzenie takowej działalności. Właściciele nieruchomości mogą zostać wezwani przez organ kontrolujący do okazania dokumentów przedstawiających dokonywanie opłat za w/w usługę.

Obowiązek wynika z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2022.1297 ze zm.).

Jednocześnie zapraszamy mieszkańców gminy, którzy nie dokonali jeszcze zgłoszenia posiadanego zbiornika bezodpływowego (szamba) lub przydomowej oczyszczalni ścieków do gminnej ewidencji zbiorników oraz przydomowych oczyszczalni o niezwłoczne złożenie stosownego druku.

Formularz zgłoszenia można pobrać poniżej lub uzyskać w Urzędzie Gminy w pokoju nr 10. Wypełnione zgłoszenie należy dostarczyć do Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki:

  • osobiście (do pokoju nr 10);
  • za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres Urząd Gminy Mińsk Mazowiecki;
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: gospodarkaodpadami@minskmazowiecki.pl.
  • Formularz zgłoszenia (PDF)
  • Formularz zgłoszenia - wersja edytowalna (DOC)

Pamiętaj ! Wylewanie ścieków do gleby lub zbiorników wodnych stwarza zagrożenie dla zdrowia i życia.

Wylewanie nieczystości ciekłych (ścieków) np. do rowu, na pole czy też na własne podwórko jest traktowane jako wykroczenie i podlega karze grzywny w wysokości nawet do 5 000,00 zł.

Odprowadzanie ścieków do ziemi stwarza zagrożenie dla zdrowia i życia. Ścieki z szamba to siedlisko wirusów i bakterii. Wprowadzając je do gleby i wód podziemnych lub do zbiorników wodnych stwarzasz niebezpieczeństwo dla ludzi i zwierząt.

Jednocześnie prosimy, aby nieczystości ciekłe, które są gromadzone w zbiornikach bezodpływowych usuwać z częstotliwością zapewniającą niedopuszczenie do przepełnienia szamba w sposób uniemożliwiający odpływ nieczystości ze zbiornika. W przypadku posiadania przydomowej oczyszczalni ścieków prosimy o zapewnienie jej prawidłowego funkcjonowania, poprzez usuwanie osadów ściekowych, powstających podczas pracy instalacji (z częstotliwością określoną w instrukcji jej eksploatacji).

III Sektorze! Daj się poznać!

Rozpoczyna się badanie organizacji pozarządowych (stowarzyszeń, fundacji, NGO, kół gospodyń wiejskich, OSP…) działających w województwie mazowieckim.
Badanie prowadzone jest przez Fundację Optimum Pareto na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie.

Celem badania jest poznanie sytuacji organizacji pozarządowych, warunków w jakich działają, ich potrzeb i doświadczeń ze współpracy z instytucjami publicznymi oraz przygotowanie rekomendacji do wieloletniego programu współpracy Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi.

Ankieta dostępna jest w Internecie do 5 września br. pod adresem https://form.typeform.com/to/RfrwhFTz

Zapraszamy do jej wypełnienia. Jet to pierwszy etap szeroko zakrojonego badania, dzięki któremu głos organizacji pozarządowych działających w województwie mazowieckim zostanie wysłuchany i wzięty pod uwagę przez instytucje województwa podczas planowania dalszej współpracy.

Dodatek węglowy

Od 17 sierpnia 2022 r. można się ubiegać o dodatek węglowy.

Wnioski przyjmuje i rozpatruje Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mińsku Mazowieckim (ul. J. Chełmońskiego 14, 05-300 Mińsk Mazowiecki). Wnioski będą przyjmowane w poniedziałek do godz. 17:00, we wtorek i środę do godz. 16:00 oraz w piątek do godz. 15:00. W czwartek obowiązuje dzień wewnętrzny.

Wypełnione wnioski można składać:

  • osobiście

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług, 17 sierpnia br. otworzyliśmy odrębne stanowiska obsługi, w których są wydawane i przyjmowane wnioski.

  • Przesłać listownie na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mińsku Mazowieckim, ul. J. Chełmońskiego 14, 05-300 Mińsk Mazowiecki;
  • przesłać na adres elektronicznej skrzynki podawczej ePuap GOPS: /8htq387oai/SkrytkaESP

Wniosek do pobrania poniżej.

Należy pamiętać aby wniosek złożony drogą elektroniczną został podpisany za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub uwierzytelniony z wykorzystaniem profilu zaufanego. Źródło ogrzewania musi być zgłoszone lub wpisane do systemu CEEB (Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków)

Uważaj na oszustów. Zachowaj szczególną ostrożność podczas podawania danych osobowych.

Prosimy nie podawać danych osobowych przez telefon ani osobom, które zgłoszą się do Państwa podając się za pracownika urzędu gminy lub Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mińsku Mazowieckim. Informujemy, że podczas rozpatrywania wniosków, pracownicy merytoryczni nie będą prosić telefonicznie o Państwa dane. Również nie będą osobiście do Państwa przyjeżdżać. Tego typu sytuacje są próbą wyłudzenia danych osobowych w różnych celach powodujących Państwa szkodę.

 

Pliki do pobrania

  • Wniosek o wypłatę dodatku węglowego (PDF)

Obwieszczenie dotyczące wniosku w sprawie zatwierdzenia projektu robót geologicznych

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie 
Departament Polityki Ekologicznej, Geologii i Łowiectwa
ul. Ks. I. Kłopotowskiego 5, 03-718 Warszawa
Telefon: +48 22 59 79 052, polityka.ekologiczna@mazovia.pl

Mazowsze serce Polski

PE-I.7440.8.2022.ES

Warszawa, 23 sierpnia 2022 roku

Obwieszczenie dotyczy: wniosku w sprawie zatwierdzenia projektu robót geologicznych

Zawiadomienie

Na podstawie art. 9 oraz art. 61 § 1 i 4 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (dalej: Kpa), w związku z art. 41 ust. 1, 3 i 4 oraz art. 80 ust. 3 ustawy Prawo geologiczne i górnicze zawiadamiam, że na wniosek z dnia 18.07.2022 r. (uzupełniony 18.08.2022 r.) Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie zatwierdzenia projektu robót geologicznych dla określenia warunków geologiczno-inżynierskich w podłożu projektowanej inwestycji pn.: „Budowa Obwodnicy Kołbieli w ciągu drogi krajowej nr 50”; gm. Kołbiel, pow. otwocki oraz gm. Mińsk Mazowiecki, pow. miński, woj. mazowieckie.

Ponadto informuję, iż zgodnie z art. 80 ust. 5 w związku z art. 9 ustawy Prawo geologiczne i górnicze przesłano celem zaopiniowania do właściwych w sprawie wójtów projekt rozstrzygnięcia dotyczący zatwierdzenia ww. projektu robót geologicznych.

Nadto zawiadamiam, że przedmiotowa sprawa została zakwalifikowana przez organ administracji geologicznej jako szczególnie skomplikowana. Zgodnie z art. 35 § 3 Kpa załatwienie sprawy szczególnie skomplikowanej powinno nastąpić nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania przy czym, w myśl art. § 35 ust. 5 Kpa, do wskazanego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów doręczania z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. poz. 2320), okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu.

Pouczenie
Zgodnie z art. 41 Kpa, w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu. W sytuacji zaniedbania tej czynności doręczenie pisma pod dotychczas wskazanym adresem ma skutek prawny.

Niniejsze obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie oraz w sposób zwyczajowo przyjęty przez Urząd Gminy w Kołbieli i Urząd Gminy Mińsk Mazowiecki, zgodnie z art. 41 ust. 3 ustawy Prawo geologiczne i górnicze.

z up. Marszałka Województwa Mazowieckiego
Geolog Wojewódzki
Wojciech Aniołkowski

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 ze zm.)
  2. Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. z 2022 r., poz. 1072 ze zm.)

Klauzula informacyjna:

Uprzejmie informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Marszałek Województwa Mazowieckiego.

Dane kontaktowe: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa tel. +48 22 597 91 00, email: urzad_marszalkowski@mazovia.pl  ePUAP: /umwm/esp

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@mazovia.pl lub korespondencyjnie, na adres Urzędu, z dopiskiem „inspektor ochrony danych”.

Pani/Pana dane osobowe:

  • będą przetwarzane w związku z wypełnianiem obowiązku prawnego ciążącego na administratorze zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), wynikającego z art. 161 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze, w celu rozpatrzenia wniosku o zatwierdzenie projektu robót geologicznych na podstawie art. 80 ust. 1 Prawa geologicznego i górniczego,
  • mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym obsługę administracyjno-organizacyjną Urzędu,
  • będą przechowywane nie dłużej, niż to wynika z przepisów o archiwizacji, dostępnych m.in. na stronie mazovia.pl, w zakładce „Polityka prywatności”.

W granicach i na zasadach określonych w przepisach prawa przysługuje Pani/Panu:

  • prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia ich przetwarzania;
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a niepodanie danych uniemożliwi rozpatrzenie wniosku o zatwierdzenie projektu robót geologicznych.

Inne dane osobowe podane przez Panią/Pana nie na podstawie obowiązującego przepisu prawa (jak np. adres e-mail i nr telefonu) są podawane dobrowolnie – na podstawie zgody rozumianej jako wyraźne działanie – brak ich podania skutkować może m.in. ograniczeniem form komunikacji. W zakresie tych danych przysługuje Pani/Panu również prawo żądania przeniesienia danych oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jednak jej wycofanie pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem.

Dane osobowe (dotyczy osób prawnych)

  1. Dane osobowe:
  • osób reprezentujących Stronę postępowania/adresata decyzji administracyjnej, będą przetwarzane na podstawie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), wynikającego z przepisów prawa określających umocowanie do reprezentowania – w zakresie ważności umów i właściwej reprezentacji stron. Podane tych danych jest warunkiem zawarcia umowy lub ważności podejmowanych czynności.
  • osób wskazanych przez Stronę postępowania/adresata decyzji administracyjnej, jako osoby do kontaktu (imię i nazwisko, służbowe dane kontaktowe, miejsce pracy) będą przetwarzane w prawnie uzasadnionym interesie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Dane zostały podane przez osobę prawną/zostały ustalone na podstawie danych pochodzących z ewidencji gruntów i budynków prowadzonych przez właściwych miejscowo starostów w ramach prowadzonego postępowania.
  1. Dane osobowe, o których mowa w ust. 3 mogą zostać udostępnione podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym obsługę administracyjno-organizacyjną Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie oraz będą przechowywane nie dłużej niż to wynika z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  2. W granicach i na zasadach opisanych w przepisach prawa, osobom, o których mowa w ust. 3 przysługuje prawo żądania: dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania, jak również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na adres: ul. Stawki 2, 00 -193 Warszawa.
  3. Ponadto osobom wskazanym przez osobę prawną, jako osoby do kontaktu, przysługuje również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wynikającego ze szczególnej sytuacji.
  4. Strona postępowania/adresat decyzji administracyjnej jest zobowiązana do przekazania zapisów niniejszego paragrafu wszystkim osobom fizycznym wymienionym w ust. 1.

 

Informacja o pracy Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki w dniu 29 września 2022 r.

Informujemy, że 29 września 2022 r. (w czwartek) w godz. 10:00 - 16:00 z powodu szkolenia pracowników Urząd Gminy Mińsk Mazowiecki będzie pracował w ograniczonym zakresie tj. przyjmowania pism i wydawania korespondencji.

Za utrudnienia przepraszamy.

Szczepienie ochronne lisów wolno żyjących przeciwko wściekliźnie odbywać się będzie od 10 do 24 września 2022 r,

Informujemy, że w dniach 10-24 września 2022 r. na terenie województwa mazowieckiego przeprowadzone zostanie ochronne szczepienie lisów wolno żyjących doustną szczepionką LYSWLPEN. Zrzuty oraz wyłożenie ręczne obejmą kompleksy leśne, pola, łąki z pominięciem akwenów wodnych, dróg i obszarów zabudowanych. Szczepionka umieszczona jest w przynęcie w postaci krążka koloru brunatno- zielonego o zapachu rybnym. Lis podejmuje szczepionkę, która nie była dotknięta przez człowieka. Szczepionka jest dopuszczona tylko do szczepienia lisów. Dla innych zwierząt nie posiada
ukierunkowanego działania przeciwko wściekliźnie. Każdy przypadek zetknięcia się człowieka ze szczepionką należy zgłaszać słuzbie medycznej. Przypadki kontaktu zwierząt domowych i gospodarskichze szczepionką należy niezwłocznie zgłosić do lękarza weterynarii. Po wyłożeniu szczepionki przez l4 dni psy należy prowadzić na smyczy a koty trzymać w zamkniętych pomieszczeniach.

- Komunikat Mazowieckiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii w akcji ochronnych szczepień lisów wolno żyjących przeciwko wściekliźnie w województwie mazowieckim w 2022 r. Na podstawie rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie przeprowadzania ochronnych szczepień lisów wolno żyjących przeciwko wściekliźnie /Dz.U. poz.1737/

Wskazówki dla mieszkańców terenów, na których zostaną wyłożone przynęty ze szczepionką przeciwko wściekliźnie lisów oraz informacje dotyczące postępowanie ze zwierzętami, które zetknęły się ze szczepionką przeciwko wściekliźnie lisów. 

  • Lis jest głównym przenosicielem wścieklizny.
  • Szczepionka jest przeznaczona tylko do szczepienia lisów. Dla innych zwierząt nie posiada ukierunkowanego działania przeciwko wściekliźnie.
  • Do zwalczania wścieklizny zostanie zrzucona z samolotu szczepionka, która po przyjęciu przez lisy spowoduje wytwarzanie odporności immunologicznej.
  • W środku przynęty umieszczony jest plastikowy pojemnik zawierający płynną szczepionkę.
  • Po przegryzieniu pojemnika przez lisa szczepionka poprzez kontakt z błoną śluzową jamy ustnej wytwarza odporność immunologiczną przeciwdziałając wściekliźnie.
  • Prosimy nie dotykać przynęt ze szczepionką. Przynęty, które były dotykane przez ludzi są omijane przez lisy.
  • Dla zachowania ostrożności prosimy przy ewentualnych kontaktach z przynętami (na otwarte rany, oczy, jamę ustną i nos) przemyć te miejsca wodą i mydłem. W dalszym postępowaniu zgłosić się do lekarza medycyny.
  • Po wyłożeniu szczepionki przez 14 dni psy należy trzymać na uwięzi i prowadzić na smyczy, a koty trzymać w zamkniętych pomieszczeniach.
  • Szczepionka jest nieszkodliwa dla zwierząt domowych, gospodarskich i innych zwierząt wolno żyjących.
  • Wszelkie kontakty z przynętą wykluczają możliwość przyjęcia jej przez lisy. Przy kontaktach zwierząt domowych i gospodarskich z przynętami uprasza się hodowców o bezwzględne zgłaszanie takich przypadków lekarzowi weterynarii.
  • Przypadki te powinny być protokolarnie opisane a dalsze postępowanie musi być oparte na klinicznej obserwacji pod nadzorem lekarza weterynarii ze zwróceniem uwagi na symptomy neuropatologiczne i alergiczne.
  • Skuteczność przeprowadzenia akcji zostanie osiągnięta na drodze kilkukrotnego rozrzucenia przynęt (wiosna - jesień).

1 września 2022 r. - rozpoczęcie roku szkolnego 2022/2023

Szanowna kadro nauczycielska, drodzy pracownicy oświaty, 

stajecie u progu nowego roku szkolnego. Z tej okazji życzymy Wam dużo zdrowia, spełnienia wszelkich planów i zamierzeń, satysfakcji oraz owocnej współpracy.

Drogie Dzieci,

dzisiaj rozpoczynacie fascynującą przygodę z edukacją, dzięki której zyskacie dar wiedzy. Podczas Waszej podróży przejdziecie przez gąszcz wyzwań, poznacie rozwiązania trudnych zagadek i zbudujecie przyjacielskie relacje. Życzymy Wam ciągłej ciekawości świata, samych pozytywnych doświadczeń oraz spełnienia najskrytszych marzeń.

Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki
Antoni Janusz Piechoski

Przewodniczący Rady Gminy
Przemysław Wojda

Aplikacja mobilna Kolei Mazowieckich

„Od 23 sierpnia można już korzystać z nowoczesnej i intuicyjnej aplikacji mobilnej Kolei Mazowieckich. To jedyna aplikacja umożliwiająca zakup biletów okresowych. Posiada również funkcję automatycznego odnowienia biletu, odroczonej płatności oraz proponuje najkorzystniejszą ofertę cenową. Dzięki aplikacji mamy nieograniczony dostęp do kasy biletowej i punktu informacji, a to wszystko komfortowo i bez kolejki. 

Korzystając z aplikacji, można kupić bilet nie tylko dla siebie, ale także innych osób. Nie trzeba również martwić się o brak zasięgu przy kontroli biletu – aplikacja daje dostęp do biletów offline. Ponadto, w przypadku zgubienia telefonu, bilet okresowy można łatwo odzyskać, korzystając z aplikacji na innym urządzeniu. 

Dodatkową nowością i dużą zaletą jest także możliwość skorzystania z płatności Twisto. Jest to płatność odroczona do 30 dni, którą następnie podróżny może uregulować w całości albo rozłożyć na raty. Aplikacja umożliwia "zapamiętanie" kupowanego biletu okresowego. Jeśli podróżny jako metodę płatności wybierze płatność cykliczną, wówczas bilet okresowy odnowi się automatycznie. To duże ułatwienie szczególnie dla tych osób, które regularnie korzystają z wybranej oferty – mówi Dariusz Grajda, członek zarządu KM.

Aplikacja mobilna KM jest kompatybilna z IKM. Zastosowany został mechanizm wspólnego logowania do aplikacji mobilnej i strony internetowej www.bilety.mazowieckie.com.pl. Dzięki, któremu podróżni korzystający z zakupu biletów przez stronę i posiadający zarejestrowane konto w systemie uzyskują dostęp do aplikacji, używając tych samych danych autoryzacyjnych (login i hasło) bez konieczności rejestracji konta.

Aplikacja mobilna jest dostępna w sklepach App Store, Google Play oraz App Gallery pod nazwą „Koleje Mazowieckie – KM”. Aby z niej skorzystać należy ją pobrać i zainstalować na urządzeniu mobilnym.”

Plakat Informacyjny

XI edycja Narodowego Czytania

3 września 2022 r. o godz. 10:00 przed budynkiem Urzędu Gminy w Mińsku Mazowieckim, odbyła się XI edycja Narodowego Czytania. Tym razem mogliśmy posłuchać „Ballad i romansów” Adama Mickiewicza.

Rozpoczynając spotkanie, Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki Antoni Janusz Piechoski odczytał list od Prezydenta RP Andrzeja Dudy.

W podziale na role lub samodzielnie przedstawiono łącznie 10 utworów Adama Mickiewicza. A były to: „Pierwiosnek”, „Romantyczność”, „Świteź”, „Świtezianka”, „Powrót taty”, „To lubię”, „Rękawiczka”, „Pani Twardowska”, „Lilije”, „Dudarz”

Utwory czytali: Sekretarz Gminy Jolanta Damasiewicz, Radni Gminy: Przemysław Wojda, Elżbieta Roguska i Andrzej Jaworski, Dyrektor Szkoły Podstawowej w Stojadłach Maciej Samulik, Główny Księgowy jednostek organizacyjnych Dorota Czaplicka, nauczyciel historii Marcin Kruk, Pracownik Urzędu Gminy Barbara Dziedzic-Szopa, Pracownik Biblioteki Wiesława Leszczyńska-Buczek, emerytowany Dyrektor Biblioteki Halina Łukasiak, emerytowany nauczyciel polonista Elżbieta Chabiera, uczennica Amelia Roguska, czytelniczka biblioteki Aleksandra Rozbicka.

Wydarzenie prowadziła Pani Daria Lisiecka, Dyrektor Biblioteki Publicznej Gminy Mińsk Mazowiecki z/s w Stojadłach.

Dziękujemy wszystkim osobom przybyłym na wydarzenie oraz osobom, które udzielając swego głosu, ożywiły słowo pisane.

  • Narodowe Czytanie 2022 (1)
  • Narodowe Czytanie 2022 (2)
  • Narodowe Czytanie 2022 (3)
  • Narodowe Czytanie 2022 (4)
  • Narodowe Czytanie 2022 (5)
  • Narodowe Czytanie 2022 (6)
  • Narodowe Czytanie 2022 (7)
  • Narodowe Czytanie 2022 (8)
  • Narodowe Czytanie 2022 (9)
  • Narodowe Czytanie 2022 (10)
  • Narodowe Czytanie 2022 (11)
  • Narodowe Czytanie 2022 (14)
  • Narodowe Czytanie 2022 (15)
  • Narodowe Czytanie 2022 (16)
  • Narodowe Czytanie 2022 (17)
  • Narodowe Czytanie 2022 (18)
  • Narodowe Czytanie 2022 (20)
  • Narodowe Czytanie 2022 (22)
  • Narodowe Czytanie 2022 (23)
  • Narodowe Czytanie 2022 (24)
  • Narodowe Czytanie 2022 (25)
  • Narodowe Czytanie 2022 (26)
  • Narodowe Czytanie 2022 (27)
  • Narodowe Czytanie 2022 (28)

Dzień Osób z Niepełnosprawnością w ZUS

We wrześniu zapraszamy na Dzień Osób z Niepełnosprawnością w ZUS. Jest to cykl wydarzeń w całej Polsce, podczas których zainteresowani będą mogli skorzystać z porad ekspertów ZUS oraz skonsultować się ze specjalistami instytucji partnerskich. Wszystkie spotkania mają charakter otwarty, a udział w nich jest bezpłatny.

Niepełnosprawność często kojarzona jest z niezdolnością do pracy. Dlatego osoby z niepełnosprawnością mogą czuć się pomijane lub wykluczone z życia społecznego. W rzeczywistości jednak mogą być aktywne zawodowo i swobodnie funkcjonować w codziennym życiu. I właśnie z myślą o tych osobach Zakład Ubezpieczeń Społecznych organizuje Dzień Osób z Niepełnosprawnością.

W ramach tej akcji na terenie wszystkich oddziałów ZUS w całej Polsce odbędą się wydarzenia dla osób z niepełnosprawnościami. Podczas spotkań uczestnicy, ich bliscy oraz opiekunowie będą mogli uzyskać kompleksowe informacje z zakresu ubezpieczeń społecznych, przysługujących świadczeń i wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami.

Będzie można skorzystać z pomocy ekspertów Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych, którzy wyjaśnią, jak zwiększać swoje szanse na rynku pracy, jak wyjechać na turnus rehabilitacyjny oraz jak ubiegać się o dofinansowanie. Pracownicy Narodowego Funduszu Zdrowia będą informować o zasadach wyjazdów na leczenie uzdrowiskowe oraz o zdrowym trybie życia. Eksperci Biura Rzecznika Praw Pacjenta udzielą informacji o prawach pacjenta oraz pomocy w zakresie wsparcia psychologicznego.

Dostępni też będą przedstawiciele lokalnych instytucji, fundacji i stowarzyszeń zrzeszających osoby z niepełnosprawnościami oraz działających na ich rzecz.

Partnerami akcji są Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Narodowy Fundusz Zdrowia, Rzecznik Praw Pacjenta oraz Fundacja Integracja. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęła Minister Rodziny i Polityki Społecznej.

Udział w wydarzeniach mogą wziąć wszyscy, którzy są zainteresowani wsparciem dla osób z niepełnosprawnościami. Nie trzeba się na nie zapisywać, a udział jest bezpłatny.

Sprawdź, co się będzie działo w Twojej okolicy. Szczegółowe informacje oraz tegoroczne wydanie publikacji „Informator dla osób z niepełnosprawnością 2022”  dostępne są na podstronie poświęconej akcji.

Konsultacje społeczne w sprawie Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2023”

Informujemy, że Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki ogłasza konsultacje społeczne w sprawie „Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2023”

Prosimy o przekazywanie swoich opinii o obowiązującym obecnie „Programie współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022” do dnia 21 września 2022 r. na załączonym poniżej formularzu.

Opinie można przesłać:

  • drogą elektroniczną na adres email: m.krukowska@minskmazowiecki.pl
  • lub dostarczyć papierowy formularza uwag do Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki ul. Józefa Chełmońskiego 14 w Mińsku Mazowieckim (osobiście lub listownie).
  • Zarządzenie Nr 100/2022 Wójta Gminy Mińsk Mazowiecki z dnia 6 września 2022 r. w sprawie konsultacji Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2023 (PDF)
  • Program współpracy Gminy Mińsk Mazowiecki z organizacjami pozarządowymi oraz innymi uprawnionymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2022 rok (PDF)
  • Formularz składania uwag (PDF)
  • autor: Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki - Antoni Janusz Piechoski, data: 2022-09-07

Informacja o wszczęciu postępowania administracyjnego o wydanie pozwolenia wodnoprawnego

Stosownie do treści art. 400 ust. 7 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2022 r. poz. 2233 ze zm.),

informuję o wszczęciu na wniosek pełnomocnika Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalne w Mińsku Mazowieckim, ul. Chełmońskiego 14, 05-300 Mińsk Mazowiecki, postępowania administracyjnego w sprawie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego na przeprowadzenie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej o średnicy 200 mm pod dnem rzeki Długiej w km 45+553w miejscowości Brzóze, na działce nr ew. 484 obręb 0005 Brzóz, gm. Mińsk Mazowiecki, pow. miński.

  • Informacja Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z dnia 24 sierpnia 2022 r. Nr WA.ZUZ.2.4210.275.2022.MB (PDF)

Obwieszczenie Starosty Mińskiego z dnia 31 sierpnia 2022 r. dot. budowy kanalizacji sanitarnej na w miejscowościach: Gliniak, Cielechowizna, Huta Mińska, Marianka

  • Obwieszczenie Starosty Mińskiego z dnia 31.08.2022 r. Nr AB.6740.15.155.2022 (PDF)

Obwieszczenie o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu zmiany mpzp obejmującego etap „A4” – tereny położone w miejscowościach: Karolina i Wólka Mińska

RI.6721.1.7.2022.UM

                        Mińsk Mazowiecki, dnia 2 września 2022 r.

 

Obwieszczenie Wójta Gminy Mińsk Mazowiecki
o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla Gminy Mińsk Mazowiecki obejmującego etap „A4” – tereny położone w miejscowościach: Karolina i Wólka Mińska

Na podstawie art. 17 pkt 9 i 11 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r. poz. 503) i art. 39 ust. 1 pkt 2-5, w związku z art. 3 ust. 1 pkt 14 lit. d, art. 54 ust. 2  i 3 oraz art. 46 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 z późn. zm.), w związku z uchwałą Rady Gminy Mińsk Mazowiecki XXXVIII.332.2022 Rady Gminy Mińsk Mazowiecki z dnia 17 marca 2022 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla Gminy Mińsk Mazowiecki obejmującego etap „A4” – tereny położone w miejscowościach: Karolina i Wólka Mińska,

zawiadamiam o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Mińsk Mazowiecki obejmującego etap „A4” – tereny położone w miejscowościach: Karolina i Wólka Mińska wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.

Przedmiotowy projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Mińsk Mazowiecki wraz z prognozą oddziaływania na środowisko wyłożony zostanie do publicznego wglądu w dniach od 16 września 2022 r. do 11 października 2022 r. w siedzibie Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki, 05-300 Mińsk Mazowiecki, ul. Józefa Chełmońskiego 14, pokój nr 11, w godzinach pracy urzędu, a także zostanie opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy pod adresem www.bip.minskmazowiecki.pl, zakładka Zagospodarowanie przestrzenne/Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego w trakcie sporządzania/Zmiana MPZP A4 Karolina Wólka Mińska/Projekt MPZP.

Jednocześnie w związku z postępowaniem w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko przedmiotowego projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego informuję, że zainteresowani mogą zapoznać się z niezbędną dokumentacją spraw w ww. terminie i miejscach.

Dyskusja publiczna, prowadzona w trybie stacjonarnym, nad rozwiązaniami przyjętymi w przedmiotowym projekcie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego odbędzie się w dniu 10 października 2022 r. o godz. 16.00 w siedzibie Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki, 05-300 Mińsk Mazowiecki, ul. Józefa Chełmońskiego 14, sala nr 110.

Zgodnie z art. 18 ust. 1 cyt. ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w przedmiotowego projektu zmiany planu miejscowego, może wnieść uwagi. Uwagi należy składać do Wójta Gminy Mińsk Mazowiecki:

  • na piśmie w Urzędzie Gminy Mińsk Mazowiecki, 05-300 Mińsk Mazowiecki, ul. Józefa Chełmońskiego 14 lub pocztą tradycyjną na ww. adres Urzędu,
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym na adres e-mail: gmina@minskmazowiecki.pl lub adres skrytki Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki na ePUAP: /6i99j9rde7/skrytka.

Uwaga powinna zawierać:

  • nazwisko i imię albo nazwę,
  • adres zamieszkania albo siedziby,
  • przedmiot uwagi oraz oznaczenie nieruchomości, której dotyczy.

Uwagi należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 28 października 2022 r..

Uwagi nie spełniające ww. warunków pozostawi się bez rozpatrzenia.

Organem właściwym do rozpatrzenia uwag jest Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki.

Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki
Antoni Janusz Piechoski

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

Jednocześnie informuję o ograniczeniu, o którym mowa w art. 8a ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. „W związku z przetwarzaniem przez wójta, burmistrza, prezydenta miasta, marszałka województwa, wojewodę, zarząd województwa albo zarząd związku metropolitalnego danych osobowych, uzyskanych w toku prowadzenia postępowań dotyczących sporządzania aktów planistycznych, o których mowa w ustawie, prawo, o którym mowa w art. 15 ust. 1 lit. g rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem 2016/679”, przysługuje, jeżeli nie wpływa na ochronę praw i wolności osoby, od której dane te pozyskano”.

W związku z art. 17a ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, realizując wymogi art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:

  • Administratorem Pani/Pana danych jest Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki z siedzibą w Urzędzie Gminy w Mińsku Mazowieckim (ul. Józefa Chełmońskiego 14, 05-300 Mińsk Mazowiecki, tel. +48 25 756 25 00).
  • Z Inspektorem Ochrony Danych (zwanym dalej „IOD”) wyznaczonym przez Administratora może się Pani/Pan kontaktować w następujący sposób
  1. pocztą tradycyjną na adres: Inspektor Ochrony Danych, ul. Józefa Chełmońskiego 14, 05-300 Mińsk Mazowiecki
  2. pocztą elektroniczną na adres e-mail: iod@minskmazowiecki.pl
    • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia składanych wniosków do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy lub rozpatrzenia uwag dotyczących projektu tego planu (art. 17 Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym tj. w celu realizacji praw oraz obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w zw. z art. 17a pkt. 2 Ustawy;
    • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych.
    • Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
    • Pani/Pana dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
    • Posiada Pani/Pan prawo do:
  3. dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii – z tym że w przypadku gdy dane osobowe nie zostały zebrane od osoby, której dane dotyczą, to realizacja prawa do informacji o źródle ich pozyskania (art. 15 ust. 1 lit. g RODO) przysługuje, jeżeli nie wpływa na ochronę praw i wolności osoby, od której dane te pozyskano;
  4. sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
  5. ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  6. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
    • Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe. Nieprzekazanie danych skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3.
    • Pani/Pana dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych – firmie

EXAR Krzysztof Parszewski Karolina Rychta s.c, z siedziba w Łodzi przy ul. Senatorskiej 24/26 piętro I lok. A, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.

Komunikat w sprawie zjawiska zmian/aktualizacji źródeł ciepła w deklaracjach

Przypominamy, że zmiana rodzaju źródła ciepła oraz wykorzystywanego paliwa – nie z uwagi na popełnioną pomyłkę – lecz ze względu na potrzebę wykazania w CEEB kotła/pieca węglowego dla innych celów, jak np. uzyskanie dodatku osłonowego lub dodatku węglowego, może skutkować odpowiedzialnością karną za składanie fałszywego oświadczenia.

Prawidłowość deklaracji mogą sprawdzić osoby upoważnione przez gminę, wymienione w uchwale antysmogowej oraz programach ochrony powietrza.

Właściciele i zarządcy zobowiązani są ustawowo do zapewnienia (co najmniej jednej w roku) kontroli stanu technicznego przewodów kominowych, podczas której będą również weryfikowane źródła ciepła.

Zgodnie z przepisami kontrole stanu technicznego przewodów kominowych przeprowadzają –– osoby posiadające kwalifikacje mistrza w rzemiośle kominiarskim lub osoby posiadające uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności.  

Zachęcamy do zapoznania się z pełną treścią komunikatu Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego www.gunb.gov.pl 

Komunikat Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w sprawie zjawiska zmian/aktualizacji źródeł ciepła w deklaracjach.

Obwieszczenie Starosty Mińskiego z dnia 1 września 2022 r. w sprawie budowy kanalizacji sanitarnej w miejscowościach: Maliszew, Podrudzie, Zamienie, Mińsk Maz.

Obwieszczenie treść poniżej

  • Obwieszczenie Starosty Mińskiego z dnia 1 września 2022 r. Nr AB. 6740.15.156.2022 (PDF)
  • autor: Starosta Miński Antoni Jan Tarczyński, data: 2022-09-01

Obwieszczenie w spr. inwestycji pn.: Budowa Obwodnicy Kołbieli w ciągu drogi krajowej nr 50

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
Departament Polityki Ekologicznej, Geologii i Łowiectwa
ul. Ks. I. Kłopotowskiego 5, 03-718 Warszawa
Telefon: +48 22 59 79 052, polityka.ekologiczna@mazovia.pl

Mazowsze serce Polski

PE-I.7440.8.2022.ES

Warszawa, 7 września 2022 roku

Obwieszczenie

Dotyczy: wniosku w sprawie zatwierdzenia projektu robót geologicznych

Zawiadomienie

Na podstawie art. 9 oraz art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (dalej: Kpa), w związku art. 80 ust. 1 i 3 ustawy Prawo geologiczne i górnicze zawiadamiam, że w postępowaniu administracyjnym wszczętym na wniosek z dnia 18.07.2022 r. (uzupełniony 18.08.2022 r.) Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, reprezentowanego przez Pełnomocnika, w sprawie zatwierdzenia projektu robót geologicznych dla określenia warunków geologiczno-inżynierskich w podłożu projektowanej inwestycji pn.: „Budowa Obwodnicy Kołbieli w ciągu drogi krajowej nr 50”; gm. Kołbiel, pow. otwocki oraz gm. Mińsk Mazowiecki, pow. miński, woj. mazowieckie, zebrano materiał dowodowy umożliwiający wydanie rozstrzygnięcia.

Zgodnie z art. 10 § 1 Kpa organ administracji obowiązany jest, przed rozpatrzeniem materiału dowodowego i wydaniem decyzji, do wysłuchania wypowiedzi stron, co do przeprowadzonych dowodów, zgromadzonych materiałów oraz zgłoszonych żądań.

Mając na uwadze powyższe informuję o prawie do zapoznania się z aktami postępowania oraz wypowiedzenia się co do zebranych dowodów, materiałów oraz zgłoszonych żądań, a także do złożenia dodatkowych wyjaśnień mogących mieć znaczenie w sprawie w terminie 7 dni od otrzymania niniejszego zawiadomienia, pod rygorem możliwości podjęcia decyzji na podstawie zebranego materiału dowodowego i okoliczności ujawnionych w aktach sprawy.

W sprawie zapoznania się z aktami postępowania proszę o wcześniejsze telefoniczne uzgodnienie terminu – tel. (22) 59 79 070.

Niniejsze obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie oraz w sposób zwyczajowo przyjęty przez Urząd Gminy w Kołbieli i Urząd Gminy Mińsk Mazowiecki, zgodnie z art. 41 ust. 3 ustawy Prawo geologiczne i górnicze.

z up. Marszałka Województwa Mazowieckiego
Geolog Wojewódzki
  Wojciech Aniołkowski

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 ze zm.)
  2. Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. z 2022 r., poz. 1072 ze zm.)

15 września 2022 r. odbędzie się XLIII Sesja Rady Gminy Mińsk Mazowiecki

XLIII Sesja Rady Gminy Mińsk Mazowiecki w kadencji 2018-2023 odbędzie się 15 września 2022 r. o godz. 11:00.

Sesja odbędzie się w trybie stacjonarnym w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki przy ul. Józefa chełmońskiego 14, 05-300 Mińsk Mazowiecki (sala nr 110 na I piętrze)

Proponowany porządek obrad został opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Mińsk Mazowiecki
Projekty uchwał został opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Mińsk Mazowiecki

Zachęcamy do obejrzenia transmisja Sesji Rady Gminy

 

Obwieszczenie o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu „Zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Mińsk Mazowiecki” wraz z prognozą oddziaływania na środowisko

RI.6720.5.2021.UM

Mińsk Mazowiecki, dnia 12 września 2022 r.

Na podstawie art. 11 pkt 7 i 8 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r., poz. 503), art. 39 ust.1, art. 40 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r., poz. 1029 z późn. zm.) oraz Uchwałą Nr XXII.202.2020 Rady Gminy Mińsk Mazowiecki z dnia 19 listopada 2020 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Mińsk Mazowiecki.

Zawiadamiam o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu „Zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Mińsk Mazowiecki” wraz z prognozą oddziaływania na środowisko. Granice obszarów objętych zmianą Studium określają załączniki graficzne do uchwały.

Wyłożenie będzie się odbywać w dniach od 26.09.2022 r. do 24.10.2022 r. w siedzibie Urzędu Gminy Mińsku Mazowieckim przy ul. Józefa Chełmońskiego 14, 05-300 Mińsk Mazowiecki, w pokoju nr 11 w godzinach pracy urzędu, a także projekt zmiany zostanie opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy pod adresem www.bip.minskmazowiecki.pl, zakładka Zmiana studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania gminy Mińsk Mazowiecki/Procedura wszczęta w 2020 roku/Projekt II zmiany SUiKZP.

Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie studium rozwiązaniami odbędzie się w formie stacjonarnej w dniu 10.10.2022 r.  w siedzibie Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki o godz. 17:00 w sali nr 110.

Zgodnie z art. 11 pkt 8 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz art. 39 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie „Zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Mińsk Mazowiecki” oraz w prognozie oddziaływania na środowisko, tj. osoby prawne i fizyczne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej mogą wnosić uwagi.

Uwagi należy składać w formie pisemnej, do Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki, 05-300 Mińsk Mazowiecki, ul. Józefa Chełmońskiego 14, tel. (25) 756 25 11, ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu Gminy w Mińsku Mazowieckim lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2019, poz. 162 z późn. zm.) na adres email: gp@minskmazowiecki.pl  z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy. Jako wniesione na piśmie uznaje się również wnioski wniesione za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2020 r. poz. 346 z późn. zm.) opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo opatrzone podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP na adres skrytki Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki na ePUAP: /6i99j9rde7/skrytka.

Uwagi należy składać w nieprzekraczalnym terminie do 23.11.2022 r.

Organem właściwym do rozpatrzenia uwag jest Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki.

Obowiązek informacyjny

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (dalej: RODO), Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki informuje, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki z siedzibą w Urzędzie Gminy w Mińsku Mazowieckim (ul. Józefa Chełmońskiego 14, 05-300 Mińsk Mazowiecki, tel. +48 25 756 25 00);
  2. Z Inspektorem Ochrony Danych (zwanym dalej „IOD”) wyznaczonym przez Administratora może się Pani/Pan kontaktować w następujący sposób:
    1. pocztą tradycyjną na adres: Inspektor Ochrony Danych, ul. Józefa Chełmońskiego 14, 05-300 Mińsk Mazowiecki;
    2. pocztą elektroniczną na adres e-mail: iod@minskmazowiecki.pl;
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia uwag składanych do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy (art. 11 pkt. 8 Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2020 r., poz. 293 z póżn. zm. – zwanej dalej „Ustawą”) tj. w celu realizacji praw oraz obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w zw. z art. 11a pkt. 2 Ustawy;
  4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą pracownicy Urzędu Miasta i Gminy w Mińsku Mazowiecki oraz inne instytucje i podmioty związane z przetrwaniem danych osobowych;
  5. Pani/Pana dane osobowe nie będą  przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych;
  7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
  8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do UODO, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
  9. Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych - firmie AMS CONCEPT Sp. z o.o. ul. Dzielna 15 lok. U13, 01-029 Warszawa, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.

Dotacja na odnowienie lub przebudowę drzewostanu niestanowiącego własności Skarbu Państwa zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych

Poniżej do pobrania wniosek o dotację przeznaczoną na odnowienie/przebudowę drzewostanu niestanowiącego własności Skarbu Państwa zniszczonego w wyniku klęski żywiołowej.

Wnioski należy składać do Starostwa Powiatowego w Mińsku Mazowieckim.

  • Wniosek w wersji edytowalnej (DOC)

Informacja dotycząca przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków w dniu 26.09.2022 r.

Informujemy, że w dniu 26.09.2022 r. (poniedziałek) Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki odwołuje swój dyżur w sprawach skarg i wniosków.

LOGO 50-lecia istnienia Gminy Mińsk Mazowiecki wybrane.

W 2023 roku będziemy obchodzić 50-lecie istnienia Gminy Mińsk Mazowiecki. Już teraz prężnie przygotowujemy się do wspólnego świętowania jubileuszu.

Dlatego też 3 sierpnia 2022 r. Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki ogłosił konkurs na LOGO obchodów 50-lecia. W konkursie wzięło udział 7 osób, przesyłając łącznie 11 projektów logo. 8 września 2022 r. odbyło się posiedzenie Komisji Konkursowej, którego skutkiem było wyłonienie zwycięskiego projektu logo.

Komisja w składzie: Jolanta Damasiewicz, Andrzej Jaworski i Czesław Gańko, zgodnie wybrała projekt nadesłany przez Panią Romanę Berbecką – Chróst. Pani Romana jest autorką obecnego LOGO Gminy Mińsk Mazowiecki.

Serdecznie gratulujemy wygranej i zapraszamy po odbiór zasłużonej nagrody.

Poniżej przedstawiamy oficjalne LOGO 50-lecia Gminy Mińsk Mazowiecki:

LOGO 50-lecia istnienia Gminy Mińsk Mazowiecki

Informacja o naborze na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze: Kierownik Gospodarki Komunalnej w GZGK w Mińsku Mazowieckim

Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze: Kierownik Gospodarki Komunalnej w Gminnym Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Mińsku Mazowieckim, ul. J. Chełmońskiego 14, 05-300 Mińsk Mazowiecki.
  1. Nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze, jest otwarty i konkurencyjny.
    1. Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Mińsk Mazowiecki, ul. J. Chełmońskiego 14.
    2. Określenie stanowiska: Kierownik Gospodarki Komunalnej w Gminnym Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Mińsku Mazowieckim.
    3. Wymiar czasu pracy: w pełnym wymiarze czasu pracy (jeden etat)
    4. Liczba osób do zatrudnienia: jedna osoba
  2. Wymagania niezbędne:
    1. posiadanie obywatelstwa polskiego (z zastrzeżeniem art.11 ust.2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych)
    2. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
    3. niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie
    4. posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na wyżej określonym stanowisku tj.
      1.  wykształcenie wyższe techniczne (preferowane sanitarne, wodno-kanalizacyjne, budownictwo, inżynieria lądowa itp.), przy czym wymagane posiadanie co najmniej 3-letniego stażu pracy o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku (w tym 1 rok zatrudnienia na stanowisku kierowniczym) lub wykonywanie przez co najmniej 3 lata działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku (w tym 1 rok doświadczenia w kierowaniu zespołem pracowników);
      2. wykształcenie wyższe, przy czym wymagane posiadanie co najmniej 5-letniego doświadczenia zawodowego o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku (w tym 3 lata zatrudnienia na stanowisku kierowniczym).
      3. nieposzlakowana opinia
      4.  znajomość ustaw: o samorządzie gminnym, o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, o gospodarce komunalnej, o odpadach, o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, o gospodarce nieruchomościami, o finansach publicznych, Prawo zamówień publicznych, Prawo ochrony środowiska.
      5. prawo jazdy kat B.
  3. Wymagania dodatkowe:
    1. preferowane uprawnienia w branży sanitarnej (budowlanej);
    2. posiadanie doświadczenia w kierowaniu zespołem pracowników;
    3. umiejętności organizacyjno - menedżerskie;
    4. dyspozycyjność, terminowość, rzetelność, uczciwość, komunikatywność oraz kreatywność;
    5. umiejętność interpretowania przepisów i wykorzystywania ich w praktyce;
    6. znajomość obsługi komputera w programach Windows, MS Office, MS EXCEL oraz Internetu;
    7. wysoka kultura osobista;
    8. odporność na stres.
  4. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
    1. nadzór nad statutową działalnością Zakładu Gospodarki Komunalnej;
    2.  kierowanie bieżącą działalnością Zakładu Gospodarki Komunalnej, działanie w jego imieniu i reprezentowanie na zewnątrz;
    3. wykonywanie zadań z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników jednostki: organizowanie, kierowanie, kontrola i ocena pracy pracowników zatrudnionych w kierowanej jednostce, zapewnienie przestrzegania prawa, porządku i dyscypliny pracy w Zakładzie;
    4. zapewnienie właściwego wykorzystania powierzonego majątku zgodnie z przeznaczeniem i zasadą racjonalnej gospodarki, zabezpieczenie majątku przed pożarem, kradzieżą, dewastacją;
    5. ustalanie wewnętrznych dokumentów związanych z funkcjonowaniem Zakładu;
    6. wyznaczanie kierunków działania i rozwoju Zakładu w ramach działań statutowych;
    7.  ustalanie rocznych planów rzeczowo-finansowych Zakładu i ich wykonywanie;
    8. przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy związanych z funkcjonowaniem Zakładu;
    9. opracowywanie okresowych analiz, informacji oraz sprawozdań finansowych i innych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
    10. dokonywanie analizy ekonomicznej Zakładu ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania się kosztów, dbanie o pozytywne wyniki ekonomiczne Zakładu;
    11. załatwianie bieżących interwencji mieszkańców;
    12. wykonywanie czynności wynikających z udzielonych przez Wójta Gminy upoważnień i pełnomocnictw.
  5. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
    1.  praca na przedmiotowym stanowisku nie jest narażona na występowanie szkodliwych uciążliwych warunków pracy;
    2. stanowisko przeznaczone dla pracownika administracji biurowej z obsługą komputera oraz innych urządzeń biurowych, a także praca w terenie;
    3. zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy;
    4. pracownik wykonuje zadania przydzielone przez Wójta;
    5. praca ma charakter indywidualny, wymaga jednak umiejętnego współdziałania z innymi osobami;
    6. w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Mińsku Mazowieckim, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
  6. Wymagane dokumenty:
    1. podpisany własnoręcznie list motywacyjny (pisemne uzasadnienie motywacji ubiegania się o stanowisko kierownika wraz z koncepcją organizacji i funkcjonowania Zakładu);
    2. CV (życiorys) – z informacjami dot. wykształcenia i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej i zajmowanych stanowiskach (podpisany własnoręcznie);
    3. wypełniony kwestionariusz osobowy dla ubiegającego się o zatrudnienie (oryginał) – dostępny na stronie: www.bip.minskmazowiecki.pl;
    4. kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata;
    5. kopie dokumentów potwierdzających okresy zatrudnienia - staż pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia), potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata;
    6. kopie dokumentów potwierdzające dodatkowe kwalifikacje (ukończone kursy, szkolenia itp.);
    7. referencje (mile widziane);
    8. oświadczenia własnoręcznie podpisane o:
      • posiadaniu obywatelstwa polskiego (z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych),
      • posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
      • niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwa skarbowe,
      • stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na ww. stanowisku,
      • wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych”.

Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji, z dopiskiem „Nabór na stanowisko: Kierownik Gospodarki Komunalnej w Gminnym Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Mińsku Mazowieckim” osobiście w sekretariacie urzędu pokój Nr 102 (I piętro) lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Mińsk Mazowiecki, ul. J. Chełmońskiego 14 05-300 Mińsk Mazowiecki;  w nieprzekraczalnym terminie 03.10.2022 r.

Dokumenty, które wpłyną po ww. Terminie nie będą rozpatrywane (przypadku przesłania ofert za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki).

Uwagi:
Przewidywany termin zatrudnienia na stanowisku: 1 grudnia 2022 r. Kandydaci spełniający wymagania formalne oraz którzy złożą komplet dokumentów wymaganych w niniejszym naborze, zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie kolejnego etapu naboru.

Złożonych dokumentów Urząd Gminy Mińsk Mazowiecki nie odsyła. Po zakończonej rekrutacji kandydat może je odebrać osobiście w Referacie Organizacyjnym (pok. 106). Dokumenty będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata, a następnie komisyjnie niszczone.

Informacja o wyniku naboru umieszczona zostanie na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki niezwłocznie po zakończonym naborze. Procedura naboru odbędzie się zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.

Administratorem danych osobowych podawanych w związku z rekrutacją jest Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki z siedzibą przy ul. J. Chełmońskiego 14 w Mińsku Mazowieckim. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: iod@minskmazowiecki.pl. Dane osobowe są przetwarzane w celu przeprowadzenia rekrutacji. Podanie danych w zakresie: imię (imiona) i nazwisko, imiona rodziców, data urodzenia, miejsce zamieszkania (adres do korespondencji), wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia jest obowiązkowe i wynika z przepisów Kodeksu pracy. Podanie pozostałych danych odbywa się na podstawie dobrowolnej zgody osoby biorącej udział w rekrutacji, która ma prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed jej wycofaniem. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania oraz — w zakresie wynikającym z treści art. 17 i 18 RODO – usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres 3 miesięcy od dnia opublikowania wyniku naboru w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki, po tym okresie zostaną zniszczone.

Wszystkie informacje o niniejszym naborze będą publikowane w Biuletynie Informacyjnym Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki w zakładce Oferty Pracy/Jednostki Organizacyjne i Oświata/Oferty Pracy 2022

Nowe dofinansowania dla naszej gminy z samorządu Mazowsza

26 września 2022 r. w Stawku (gm. Cegłów) reprezentujący Gminę Mińsk Mazowiecki Wójt i Skarbnik podpisali umowę na dofinansowanie kolejnych ważnych dla mieszkańców naszej gminy inwestycji.

W ramach wsparcia uzyskanego z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 samorząd Mazowsza przyznał Gminie Mińsk Mazowiecki kwotę 3 070 583 zł przeznaczoną częściowo na modernizację stacji uzdatniania wody w Zamieniu i  częściowo na budowę kanalizacji sanitarnej w Dziękowiźnie.

Jednocześnie, w ramach realizowanego po raz pierwszy programu „Mazowsze dla melioracji” Gminna Spółka Wodna Mińsk Mazowiecki podpisała umowę na dofinansowanie w wysokości 100 000 zł zadania dotyczącego konserwacji rowów melioracyjnych położonych na gruntach miejscowości Zamienie, Królewiec, Arynów, Stara Niedziałka i Stojadła.

Wsparcie od samorządu województwa mazowieckiego w wysokości ponad 400 tys. zł otrzymało także 58 organizacji i kół gospodyń wiejskich z powiatu mińskiego. Wśród beneficjentów znalazło się Koło Gospodyń Wiejskich i Ochotnicza Straż Pożarna w Starej Niedziałce oraz Koło Gospodyń Wiejskich w Stojadłach, czego serdecznie gratulujemy.

Medale od Prezydenta RP za długoletnie pożycie małżeńskie zostały wręczone!

21 września 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki odbyła się uroczystość wręczenia medali od Prezydenta RP,  przyznanych za długoletnie pożycie małżeńskie.

W tym roku zaproszenie na uroczystość Złotych Godów otrzymało 16 par z terenu gminy.

Z przyczyn zdrowotnych i życiowych, zaproszenie przyjęło 14 par.

Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki dokonał wręczenia medali od Prezydenta RP:

  • Henryce i Tomaszowi Araźnym z Karoliny;
  • Anieli i Andrzejowi Bartoszewskim z Janowa;
  • Barbarze i Janowi Bieńkowskim z Karoliny;
  • Krystynie i Zbigniewowi Brzostom ze Stojadeł;
  • Annie i Kazimierzowi Cudnym z Arynowa;
  • Krystynie i Adamowi Czajkom z Barczącej;
  • Joannie i Zygmuntowi Drewiczom ze Stojadeł;
  • Irenie i Stefanowi Górskim z Janowa;
  • Danucie i Jędrzejowi Królom z Gamratki;
  • Teresie i Janowi Michalikom z Targówki;
  • Alicji i Zdzisławowi Raubo ze Stojadeł;
  • Elżbiecie i Tadeuszowi Rutom    ze Stojadeł;
  • Elżbiecie i Marianowi Rybackim z Targówki;
  • Elżbiecie i Zdzisławowi Żarkom ze Stojadeł.

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Pani Iwona Stawska oraz Wójt Gminy, przekazali Jubilatom gorące życzenia, list gratulacyjny i małe upominki.

Uroczystość uświetnili też najbliżsi Jubilatów, dzięki czemu gościliśmy łącznie 65 osób.

Występ dała Kapela Mazowszaki, przygrywając gościom w iście ludowym stylu. Oprawa muzyczna tegorocznych uroczystości była tym bardziej szczególna, że gościom i swej małżonce przygrywał tegoroczny Jubilat Pan Zygmunt Drewicz.

Wszystkim Jubilatom raz jeszcze składamy serdeczne gratulacje i płynące z serca życzenia przeżycia w szczęściu i zdrowiu dalszych wilu lat razem.

  • Wręczenie medali od Prezydenta RP za długoletnie pożycie...
  • Wręczenie medali od Prezydenta RP za długoletnie pożycie...
  • Wręczenie medali od Prezydenta RP za długoletnie pożycie...
  • Wręczenie medali od Prezydenta RP za długoletnie pożycie...
  • Wręczenie medali od Prezydenta RP za długoletnie pożycie...

29 września 2022 r. odbędzie się XLIV nadzwyczajna Sesja Rady Gminy Mińsk Mazowiecki

XLIV nadzwyczajna Sesja Rady Gminy Mińsk Mazowiecki w kadencji 2018-2023 odbędzie się 29 września 2022 r. o godz. 16:00.

Sesja odbędzie się w trybie stacjonarnym w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki przy ul. Józefa Chełmońskiego 14, 05-300 Mińsk Mazowiecki (sala nr 110 na I piętrze)

Proponowany porządek obrad został opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Mińsk Mazowiecki
Projekty uchwał został opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Mińsk Mazowiecki

Zachęcamy do obejrzenia transmisja Sesji Rady Gminy

 

Nadzwyczajna XLIV sesja Rady Gminy Mińsk Mazowiecki - 29.09.22

Konkurs na najpiękniejszy ogród i przedogródek w 2022 r. został rozstrzygnięty !

W III edycji konkursu wpłynęło łącznie 5 zgłoszeń w kategorii ogrody. 

W tym roku Komisja Konkursowa w składzie: Pani Elżbieta Roguska, Pan Andrzej Jaworski, Pani Anna Zabłocka; udała się do każdego zgłoszonego ogrodu. Dzięki temu miała okazję zauważyć wiele istotnych szczegółów, nowatorskich rozwiązań czy wprowadzonych pomysłów. 

Zgłoszone ogrody były mocno zróżnicowane. Nowoczesne i tradycyjne. Pielęgnowane od lat oraz te całkiem niedawno stworzone. Oprócz samych roślin i alei, ogrody naszych uczestników miały wyznaczone miejsce na relaks i spotkania rodzinne. Każdy z nich posiadał swój własny autentyczny i indywidualny charakter. 

Według słów Przewodniczącej Komisji wyłonienie laureata tegorocznego tytułu było nie lada wyzwaniem. Wszystkie ogrody posiadały swój urok i wywierały przyjemne wrażenia.

Tegorocznymi laureatami zostali:

  • Laureat I miejsca -  Pani Ewa Koper z Barczącej;
  • Laureaci II miejsca - Państwo Anna i Paweł Ludkowscy z Targówki;
  • Laureat III miejsca - Pani Grażyna Krupska;

Wyróżnienia otrzymali: Państwo Hanna i Adam Jedynakowie z Kolonii Janów oraz Pan Piotr Rosłoniec z Targówki

Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy!

Wręczenie nagród odbędzie się w dniu 27 października br. podczas najbliższej Sesji Rady Gminy.

Przewodnicząca Komisji Konkursowej tak opisała najpiękniejszy ogród w 2022 r.:

„Przed wejściem do ogrodu powitała nas jesienna, kolorowa kompozycja z dynią na ogrodzeniu w roli głównej oraz przepięknie przebarwiającym się dzikim winem. Olbrzymie hortensje, pękata miechunka i różnobarwne nasturcje królowały wśród licznych odmian tworzących zgraną całość. Każdy kolejny krok odsłaniał przed nami niesamowite widoki. Uwagę  zwracały niepowtarzalne dekoracje własnoręcznie wykonane przez właścicielkę posesji. Ozdoby te pięknie migotały w świetle jesiennego słońca. Pomysłowo urządzonym fragmentem ogrodu był zakątek relaksacyjny. Spośród wielu miejsc wypoczynkowych na szczególną uwagę zasługiwał wspaniale urządzony taras główny. Rabaty warzywne zadziwiały swoją urokliwą i minimalistyczną formą. Nieocenioną zaletą tego ogrodu jest to, że właściciele nie stosują chemicznych środków ochrony roślin czy nawozów sztucznych i ograniczają się do naturalnych metod uprawy. Podstawę nawożenia stanowi po prostu kompost oraz preparaty na bazie naturalnych komponentów. Klimat miejsca potęgował malowniczy krajobraz otoczenia  oraz spacerujące zwierzęta właścicieli.”

Poniższe fotografie wykonał: Andrzej Jaworski

  • I miejsce w konkursie na najpiękniejszy ogród w 2022 r.
  • II miejsce w konkursie na najpiękniejszy ogród w 2022 r.
  • III miejsce w konkursie na najpiękniejszy ogród w 2022 r.
  • I wyróżnienie w konkursie na najpiękniejszy ogród w 2022 r.
  • II wyróżnienie w konkursie na najpiękniejszy ogród w 2022 r.

5 października br. w Starej Niedziałce odbędą się testy syreny alarmowej

Informujemy, iż w dniu 5 października 2022 roku w godzinach 9:00 – 16:00 przeprowadzone będą testy syreny alarmowej w miejscowości Stara Niedziałka.

W czasie tej próby mogą zostać wykorzystywane sygnały alarmowe, a także nadawane komunikaty słowne, które służą do informowania ludności o zagrożeniach. W związku z tym, iż sygnały i komunikaty dotyczą jedynie testów, proszę o nie podejmowanie żadnych działań w związku z ich ogłoszeniem.

KGW w Starej Niedziałce zrealizowało projekt pn.: "Skarby lasu w polskim domu"

We wrześniu br. Koło Gospodyń Wiejskich w Starej Niedziałce w ramach „Konkursu dla Kół Gospodyń Wiejskich na promocję Lasów Państwowych” zrealizowało cykl działań pt. „Skarby lasu w polskim domu”. Głównym celem realizacji projektu była promocja Lasów Państwowych oraz promocja żywności pochodzenia leśnego wśród uczniów szkoły podstawowej oraz mieszkańców Starej Niedziałki i okolicznych miejscowości.

W dniu 4 września 2022r. odbyło się wydarzenie kulminacyjne Piknik „Pożegnanie Lata” przy OSP w Starej Niedziałce poprzedzone działaniami przygotowującymi. Podczas pikniku można było skorzystać z przygotowanego stoiska tematycznego promującego żywność pochodzenia leśnego, podegustować potrawy z wykorzystaniem „skarbów lasu”, obejrzeć wystawę promocyjno-edukacyjną, a także wziąć udział w warsztatach rękodzieła z wykorzystaniem „skarbów lasu”. Niewątpliwie dużym zainteresowaniem cieszył się Konkurs Kulinarny pt. „Leśne smaki” na najlepszą potrawę pochodzenia leśnego. Ponadto podczas pikniku został rozstrzygnięty konkurs plastyczny pt. „Skarby lasu” dla dzieci z oddziału przedszkolnego i klas I – III. 

W dniu 19 września panie z Koła Gospodyń Wiejskich w Starej Niedziałce przeprowadziły  kolejną część działań  promujących Lasy Państwowe i zdrową żywność z polskich lasów podczas obchodów Dnia Dzikiej Flory, Fauny i Naturalnych Siedlisk. Przygotowały i zaprezentowały dzieciom ze Szkoły Podstawowej im. Rodziny Sażyńskich w Starej Niedziałce prezentację multimedialną pt. „Dary lasu”, która wzbogaciła ich wiedzę  na temat  zwierząt łownych, grzybów  jadalnych, drzew , krzewów i ziół mających wiele wartości odżywczych i zdrowotnych. Na bogato wyposażonym stoisku dzieci  zobaczyły produkty pochodzenia leśnego. Nie zabrakło różnorodnych  konfitur, soków, syropów, suszonych ziół, grzybów suszonych i marynowanych. Dzieci skosztowały suszonej żurawiny,  konfitur pochodzenia leśnego np.  jagodowej, jeżynowej, z dzikiej róży, z derenia. Wzięły udział w warsztatach, samodzielnie wykonując  jogurt o smaku owoców leśnych. Dzieciom bardzo podobała się taka forma zajęć.

Autor tekstu: Zarząd KGW w Starej Niedziałce w składzie: Barbara Wąsik; Elżbieta Roguska; Agnieszka Zdanowicz
Autor fotografii: KGW w Starej Niedziałce

  • Realizacja projektu przez KGW w Starej Niedziałce Skarby...
  • Realizacja projektu przez KGW w Starej Niedziałce Skarby...
  • Realizacja projektu przez KGW w Starej Niedziałce Skarby...
  • Realizacja projektu przez KGW w Starej Niedziałce Skarby...

Banery

Stopka

Urząd Gminy Mińsk Mazowiecki
[obiekt mapy] Mapa z zaznaczonym Urzędem Gminy Mińsk Mazowiecki

Gmina Mińsk Mazowiecki
Rodzaj: gmina wiejska
Lokalizacja:
Województwo Mazowieckie,
Powiat Miński
NIP: 8222146576
REGON: 711582747

Urząd Gminy Mińsk Mazowiecki
Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
Ulica: Józefa Chełmońskiego 14
Kod pocztowy: 05-300

Inspektor Ochrony Danych
iod@minskmazowiecki.pl
tel: 25 756 25 38

Urząd Gminy pracuje w godzinach:
poniedziałek w godz. 8:00 - 17:00
wtorek - czwartek w godz. 8:00 - 16:00
piątek: w godz 8:00 - 15:00

Kasa Urzędu Gminy pracuje:
poniedziałek w godz. 8:00 - 15:00
wtorek - czwartek w godz. 8:00 - 14:00
piątek w godz. 8:00 - 13:00

Dane kontaktowe:
tel.: +48 25 756 25 00
fax: + 48 25 756 25 50
e-mail: gmina@minskmazowiecki.pl

ePUAP - adres ESP:
/6i99j9rde7/skrytkaESP

KONTA BANKOWE
86 9226 0005 0000 8035 2000 0010
Bank Spółdzielczy w Mińsku Mazowieckim
- opłata skarbowa,
(UWAGA! Opłatę skarbową od pełnomocnictwa składanego w instytucji/jednostce położonej na terenie Miasta Mińsk Mazowiecki (np. urząd skarbowy, sąd rejonowy) należy wpłacać na rachunek Miasta Mińsk Mazowiecki)

- opłata za zezwolenie na sprzedaż alkoholu,
- opłata za zajęcie pasa drogowego,
- renta planistyczna.
Podatki oraz opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy wpłacać na indywidualny rachunek bankowy podany w decyzji podatkowej lub zawiadomieniu.

  • Fundusze Europejskie, Unia Europejska oraz – logo marki...