Menu
Odnośniki
- Profil w serwisie Facebook
-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu -
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Odnośniki
- Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki
Nawigacja
Treść Strony
Gmina Mińsk Mazowiecki w terminie do 31 grudnia 2025 r. będzie realizowała przedsięwzięcie pn.: „Termomodernizacja szkoły podstawowej w Stojadłach”.
Podpisana z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej umowa przewiduje objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.03.05-IW.04-0070/24-00 w ramach Inwestycji: B1.1.3. Termomodernizacja instytucji edukacyjnych Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Projekt polega na kompleksowej termomodernizacji budynku szkoły podstawowej w Stojadłach. Prace termomodernizacyjne polegać będą na: dociepleniu ścian zewnętrznych, dachu/stropu, wymianie stolarki okiennej oraz drzwiowej wraz z niezbędnymi pracami towarzyszącymi i odtworzeniowymi. Przewiduje się również wymianę wszystkich wewnętrznych opraw oświetleniowych na energooszczędne typu LED.
W ramach przedsięwzięcia zostaną opracowane audyty energetyczne oraz niezbędna dokumentacja techniczna.
Ponadto Beneficjent zrealizuje działania edukacyjne i promujące, zwiększające świadomość ekologiczną poprzez spotkania z lokalną społecznością (w tym podczas zebrań wiejskich), zamieszczenie materiałów edukacyjnych na stronie urzędu Gminy oraz przeprowadzenie kampanii edukacyjnej w szkołach oraz przedszkolach z obszaru Gminy Mińsk Mazowiecki zarówno dla dzieci jak i nauczycieli, promującą aktywność fizyczną na świeżym powietrzu, podnoszącą wiedzę nauczycieli, uczniów oraz lokalnych środowisk w zakresie poprawy jakości powietrza i przeciwdziałania trendom zmian klimatycznych i wykorzystania OZE.
Planowany całkowity koszt przedsięwzięcia: 5.307.923,55 zł
Maksymalna kwota wydatków kwalifikowalnych: 4.315.385,00 zł
Wsparcie w kwocie: 4.315.385,00 zł
Realizacja przedsięwzięcia będzie zgodna z zasadą DNSH „nie czyń poważnych szkód”.
Projekt realizuje cele związane z ochroną środowiska oraz ograniczeniem emisji CO2, co odpowiada na priorytety związane z transformacją klimatyczną i zrównoważonym rozwojem. Zmniejszenie zużycia energii w budynkach szkolnych wpływa na poprawę efektywności energetycznej, co jest jednym z kluczowych celów w ramach polityki energetycznej i środowiskowej.